اخبار

روسیه تا ۲۰ سال آینده یک دستگاه Teleportation خواهد ساخت!

پافکو, اخبار, خبر روز, تکنولوژی

انتقال از راه دور یا Teleportation مفهومی است که سال هاست مورد بررسی قرار گرفته است و به انتقال انرژی یا ماده از نقطه ای به نقطه ی دیگر بدون نیاز به پیمودن فضای فیزیکی بین آنها گفته می شود و اکنون روسیه می خواهد این رویا در ۲۰ سال آینده به یک واقعیت تبدیل کند!
با ما در پافکو با ادامه این خبر همراه باشید.

اوایل امسال دکتر Alexander Szameit و دکتر Marco Ornigotti ادعایی مبنی بر ابداع شیوه ای برای انتقال اطلاعات با استفاده از لیزر مطرح کردند. به گفته ی آنها امکان ارسال مواد جامد به راه دور بدون نیاز به عبور از فضای فیزیکی وجود نخواهد داشت اما می توان خواص آنها را منتقل کرد به این معنا که یک ماده می تواند همزمان در چند مکان حضور داشته باشد.

به گفته ی تلگراف یک برنامه ی توسعه ی مولتی تریلیون پوندی برای تحقق این رویا اختصاص داده شده است و قصد دارد تکنولوژی را خلق کند که امکان انتقال از راه دور را به برای مردم فراهم کند. دستگاه Star Trek-esque teleportation در نمایشگاه توسعه ی ملی فناوری این کشور رونمایی شد که به مناسبت پشتیبانی از برنامه های طراحی شده برای این برنامه برگزار شده بود. بازارهای سایبرنتیک یکی از این برنامه ها بود.

teleportation

هزینه ی ۱٫۲ تریلیون دلاری که توسط ولادیمیر پوتین به این برنامه اختصاص داده شده است قرار است صرف ایجاد تکنولوژی های عجیب و خارق العاده ای از جمله تعامل عصبی بین مغز انسان و کامپیوترها شود. زبان برنامه نویسی و محاسباتی روسیه، ارتباطات امن سایبری در لیست برنامه هایی است که برای سال ۲۰۳۵ طراحی شده اند.

  • نویسنده : روابط عمومی پافکو
    • امتیاز :
    • 25
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1395/05/11
  • تعداد مشاهده : 2196 بار