مقالات نرم افزار آموزش مجازی

9 نوآوری در اموزش انلاین برای سال 2018

اموزش انلاین در سال 2018

در چند سال اخیر، کاربردهای فناوری الکترونیکی در سراسر جهان در حال رشد است. با استفاده از تکنولوژی ها و دستگاه های جدیدتر، رویکرد و نحوه پذیرش اموزش انلاین نیز به سرعت در حال تغییر است. در این مقاله 9 ترند اموزش انلاین در سال 2018 را که در حال قوی تر شدن هستند بررسی خواهیم کرد.

کلاستو آنلاین برگزار کن!


در زمینه های مختلف، همواره کاربرد نوآوری ها  تکنولوژی های جدید محک زده می شود. کاربرد این نوآوری ها در زمینه کلاس مجازی و نرم افزار آموزش مجازی LMS نیز، با هدف رسیدن به نتایج بهتر بررسی می شود. 


ترند های اموزش انلاین برای 2018 که باید پیشرو های آموزش الکترونیکی آن ها را بدانند

پیش بینی ترند های آموزش آن گونه که به نظر می رسد، آسان نیست. چرا که برخی از آن ها برای مدت زمانی بوده اند ولی به بلوغ و کششی که از آن ها انتظار می رفت نرسیده اند. بیایید به 9 ترند اموزش انلاین در سال 2018 که در حال قوی تر شدن هستند نگاهی بیندازیم.


1. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در اموزش انلاین

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حال حاضر داغترین حالت اجرای آموزش هستند. واقعیت مجازی در حال حاضر وجود دارد. با این حال، با واقعیت افزوده و واقعیت مختلط اضافه شده به ترکیب، فرصت های جدید هیجان انگیزی برای فضای یادگیری همه جانبه خلق خواهد شد. معمولا VR و AR بیشتر برای تجربه بازی و فیلم استفاده می شود.

در حال حاضر کاربرد واقعیت افزوده و کاربرد واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی در مرحله محک زنی است. واقعیت مجازی یا VR برای اموزش مهارت هایی است که در محیط هایی با خطر بالا و همچنین برای انجام روش های پیچیده استفاده می شود. واقعیت افزوده در اموزش انلاین و بلادرنگ کاربرد دارد. یک سناریوی معمولی برای کاربرد واقعیت افزوده می تواند این باشد که یاد گیرنده مایل است در مورد یک دستگاه یا ابزار، تکنولوژی یا یک مکان اطلاعات بیشتری کسب کند. او با استفاده از یک کد QR، می تواند شی را اسکن کند و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورد.

اموزش انلاین در سال 2018
واقعیت مجازی و و اقعیت افزوده در اموزش انلاین

با توجه به کاهش قیمت عینک های پوشیدنی و هدست ها، VR و AR برای سازمان هایی که مایل به آزمایش آن ها هستند، ارزان تر می شوند. پس انتظار داریم در سال 2018 شاهد کشف بیشتری باشیم. سازمان ها در سال 2018 روی این فناوری سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد.


2. دستیارهای هوشمند/چت بات ها

محبوبیت سیری در آی فون نشان می دهد که مردم اکنون به دنبال دستیار های صوتی هوشمند هستند. خیلی زود است که بگوییم چطور سیستم های هوشمند صوتی و یا Chatbots مبتنی بر یادگیری ماشین چگونه برنامه ریزی می شوند، به این معنا که هوش مصنوعی در مراحل ابتدایی خود در دنیای محاسبات قرار دارد. بر اساس این گفته، احساس می کنم سازمان ها به دنبال توسعه چت بات ها ی مخصوص برای موضوعات خاص مانند امنیت اطلاعات یا حفاظت از داده ها، انطباق و غیره هستند و آنها را به عنوان یک برنامه جستجو هوشمند اجرا می کنند. این برنامه های هوشمند به یادگیرندگان کمک می کنند تا همان گونه که در حال حرکت هستند یاد بگیرند و از یادگیری در "لحظه نیاز" پشتیبانی می کنند. به نظر می آید که این مورد پس از اولین اجرا و دیده شدن نتایج آن محبوب شود. این یکی دیگر از ترند های کلیدی اموزش انلاین در سال 2018 است که و فراتر از آن مراقب باشید.


3. گیمیفیکشن و اموزش انلاین مبتنی بر بازی

گیمیفیکیشن همچنان به عنوان یک ترند مهم در سال 2018 ادامه خواهد یافت. امروزه به خوبی فهمیده شده است که اموزش و اموزش انلاین مبتنی بر بازی، تأثیر بیشتری در انتشار اطلاعات مهم مبتنی بر نقش دارد.

سازمان ها همچنان به سرمایه گذاری در بازی های جدی و همچنین ایجاد دوره های سفارشی خود ادامه خواهند داد تا یادگیرنده ها و مخاطبان خود را علاقه مند نگه دارند و آنها را سرگرم کنند تا به طور جدی یاد بگیرند. این پارادوکس است که بازی، "جدیت" یادگیرنده ها را افزایش می دهد، چرا که آن ها را به طور کامل در روند بازی "غوطه ور" می کند.

اموزش انلاین در سال 2018
گیمیفیکیشن در اموزش انلاین

دوره های تطبیق سنتی، امنیت اطلاعات، آموزش رویه ای، آموزش محصول، آموزش فروش، و بسیاری دیگر می تواند به راحتی بازی سازی شود و به اندازه کافی جذاب شوند که یادگیرنده ها انرژی و وقت خود را روی چیزی که در حالت عادی از آن لذت نمی بردند، سرمایه گذاری کنند. گیمیفیکیشن در سال 2018 باعث افزایش اجرای آموزش خواهد شد.


4. اموزش انلاین انطباقی یا شخصی سازی سفارشی متناسب با نیازهای خاص

آموزش انطباقی یا آموزش شخصی سازی شده در مورد سفارشی کردن ماژول های موجود در کتابخانه ها برای گروه های خاص است. بزرگترین سود برای سازمان ها این است که آنها تمام مدول ها را برای همه دانش آموزان ارائه نمی کنند. در عوض، آموزش متمرکز توسعه می دهند و ROI را افزایش می دهند. حال، این هدف چگونه قابل دستیابی است؟ پیش آزمون ها می توانند برای سنجش درک فعلی مخاطبان مورد استفاده قرار گیرند. بر اساس عملکرد یادگیرندگان، ماژول ها به آنها ارائه می شود.

دانش آموزان با ماژول های خاص، مجموعه ای سوالات و مواد به منظور بهبود در موضوعات مورد نظر آماده می شوند. این یک ترند مهم در تجدید نظر در فضای سفارشی است. شرکت ها واقعا مجبور نیستند بیشتر سرمایه گذاری کنند. کاری است که یک بار برای همیشه انجام داده می شود که در طی آن پیش آزمونها، کتابخانه های ماژول ها و ارزیابی ها ایجاد می شود. هر کدام از دانش آموزان تنها چیزی را دریافت می کنندکه نیاز دارند. از Lms سیستمهای یادگیری الکترونیکی موجود می توان برای پیاده سازی این موارد استفاده کرد. بنابراین، اموزش انلاین انطباقی یک نوآوری مهم برای پیاده سازی و آزمایش های بیشتر در طول سال 2018 خواهد بود.


5. میکرو یادگیری

در حال حاضر تبدیل به یک نوآوری قوی شده است، به طوریکه سازمان ها به دنبال بهره مندی از مزایای این روش جدید در زمینه ارائه اموزش انلاین با هدف مشخص و با کیفیت هستند. مزایای خاص آن، شامل توسعه سریع، یادگیری سریع از طریق بازخوردهای منظم، افزایش بهره وری و ردیابی آسان است.

میکرولرنینگ یا میکرو یادگیری یا میکروآموزش، مزایایی چون توسعه سریع، یادگیری سریع، افزایش بهره وری و قابلیت ردگیری آسان دارد.

میکرو یادگیری یا میکروآموزش به صورت فیلم یا کلیپ کوتاه شناخته شده است، اما تجربه نشان می دهد که این می تواند یک قطعه یادگیری، ویدئو تعاملی، بازی کوتاه، مسابقه، و یا حتی یک اینفوگرافیک تعاملی باشد.

میکرولرنینگ زمانی که سازمان ها ماژول های را ایجاد می کنند که اهداف یادگیری خاص دارند، به خوبی کار می کند. این مسئله در مورد روش های پیچیده یا اموزش انلاین مهارت های حل مسئله نیست. میکرویادگیری زمانی بهترین عملکرد را دارد که در زمانش در حل یک سوال و مشکل خاص-مثلا سوالی در مورد شغل کاربر- به کاربر کمک کند.

میکرولرنینگ ها را می توان در هر دستگاهی استفاده شوند. با افزایش استفاده از گوشی های هوشمند، تقاضا برای مکرولرنینگ ها زیاد می شود. من احساس می کنم که آن ها تاثیر خود را روی اموزش انلاین در سال 2018 و بعد از آن خواهند داشت.


6. گزینش محتوا (Content Curation)

اموزش انلاین در سال 2018
گزینش محتوا در اموزش انلاین

گزینش محتوا یعنی شما اطلاعات مورد علاقه خود را از جاهای دیگر گردآوری کنید و با آن‌ها در کانال‌های مختلف به اشتراک بگذارید. اگر تا به‌ حال توییت کاربر دیگری را ریتوییت کرده‌اید ، شما هم از شیوه‌ی گزینش محتوا استفاده کرده اید. در سال 2018، سازمان های بیشتری در زمینه محتوا سرمایه گذاری می کنند، زیرا پتانسیل خوبی در ایجاد یک منبع جایگزین و قابل اعتماد برای ارائه آموزش استاندارد هنوز دارد. ابزارهای منبع بازی وجود دارند که می توانند در تعبیه اطلاعات و ارائه اطلاعات به یادگیرنده ها با اطلاعات دقیق در زمان کمک کنند. کتابخانه های محتوا را می توان تقویت کرد و تجربه درست را به یادگیرنده ها ارائه داد. سازمان ها بیشتر بر آموزش الکترونیکی سفارشی و اموزش انلاین بر روی تلفن همراه تمرکز می کنند و از گزینش محتوا برای محتوای استاندارد قانونی استفاده می کنند.


7. اموزش انلاین متعامل مبتنی بر ویدئو

محبوبیت آموزش های ویدئویی در یوتیوب و دیگر سایت های ویدئویی آنلاین همچنان رشد می کند. ویدیوهای تعاملی می توانند سناریوهای شاخه ای نیز داشته باشند. مهمترین مزیت این روش این است که مخاطبان را بیشتر درگیر می کند. همان گونه که همه می دانیم تصویر، چندین بار گویاتر از متن است. به طور خلاصه، این یک شرایط برد-برد است. ویدئوی تعاملی همچنان به عنوان یک ترند قوی در طول سال 2018 ادامه خواهد داشت.


8. یادگیری اجتماعی

اموزش انلاین در سال 2018
یادگیری اجتماعی در اموزش انلاین

هنگامی که آموزش توزیع می شود یا در میان افراد به اشتراک گذاشته می شود، آموزش بهبود می یابد. انجمن ها، چت باکس ها، اشتراک گذاری یادداشت ها به مردم کمک می کند تا ایده ها را در محیطی مشترک به اشتراک بگذارند. سازمان ها مایل به آزمایش سیستم های یادگیری اجتماعی هستند که به طور خاص برای یک فضای کاری مشترک ایجاد شده باشد. یادگیری اجتماعی همانند به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی نیست، گرچه مردم دوست دارند آنها را یکسان در نظر بگیرند. ابزارهایی مانند فیس بوک یا توییتر برای محیط های حرفه ای نیستند. محیط های حرفه ای نیاز به ابزار قوی تری دارند که به اموزش انلاین کمک می کنند و برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی نیستند. سازمان ها با استفاده از Lms سیستمهای یادگیری الکترونیکی محبوب که ویژگی های لازم برای یادگیری اجتماعی را فراهم می کنند، اموزش انلاین اجتماعی را اجرا می کنند. به نظر می آید پیاده سازی یادگیری اجتماعی در طول سال 2018 ادامه خواهد یافت.


9. توانمند سازی نیروی کار

سازمان هایی که به دنبال اتوماسیون هستند وقصد دارند بهره وری کارکنان خود را افزایش دهند، باید بر توانمند سازی نیروی کار خود تمرکز داشته باشند. تحقیقات نشان می دهند که یادگیرنده ها بعد از 4 هفته تنها 10 درصد از آن چه را که فرا گرفته اند، حفظ می کنند. بنابراین مهم است که به طور مداوم با استفاده از آموزش مداوم، جلسات چت، انجمن های یادگیری و غیره، انگیزه مخاطبان را بالا نگه داریم. توانمند سازی نیروی کار از طریق مداخلات هدفمند، ترندی قوی برای اموزش انلاین در سال 2018 خواهد بود.

به نظر شما تا به اینجای سال کدام یک از این ترند ها پیش رفته اند؟ خوشحال می شویم اگر نوآوری دیگری برای اموزش انلاین می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
saara

سلام
امکانش هست چند تا برنامه یا سایت آموزش انلاین که از گیمیفیکیشن استفاده می کنند معرفی کنید؟

1 1

یوسف

سلام
الان هم در خیلی از نقاط جهان آموزش آنلاین جایگزین آموزشهای حضوری شده و بشدت رو به پیشرفت است

2 1

کرمیان

آموزش آنلاین بر پایه ویدئو یکی از روش های است که واقعا رو به رشد بسیاری هست.

2 1

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید