مقالات نرم افزار آموزش مجازی

مزایای استفاده از ال ام اس مبتنی بر فناوری ابری

benefits of cloud based lms
سیستم های مدیریت آموزش به طریق های مختلفی دسته بندی می شود. یکی از انواع این نرم افزار ها، ال ام اس های مبتنی بر رایانش ابری می باشد.

با ادوبی کانکت، کلاس آنلاین برگزار کن!

همراه با تست رایگان


یکی از انواع این سیستم ها، سیستم مدیریت یادگیری (lms) مبتنی بر رایانش ابری است که بر روی اینترنت میزبانی می شود. طراحان آموزش برای استفاده از آن نیازی به نصب نرم افزار ندارند و از کارهای مختلفی نظیر بارگذاری محتوای درسی، ایجاد دوره های جدید ، آزمون آنلاین و ارتباط مستقیم با دانش آموزان از مرورگرهای اینترنتی استفاده می کنند. در این مقاله ضمن تعریف سیستم مدیریت یادگیری (سیستم lms) مبتنی بر رایانش ابری، به مزایای برجسته آن نیز خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

Lms چیست

سیستم lms مبتنی بر رایانش ابری چیست؟

مزایای سیستم مدیریت آموزشی (lms) مبتنی بر رایانش ابری

با محبوب تر شدن آموزش الکترونیکی در عرصه آموزش کارمندان، مزایای نرم افزار آموزش مجازی LMS به خصوص سیستم lms بر مبنای رایانش ابری برای سازمان هایی که می خواهند روش های آموزشی منعطف و مقرون به صرفه را امتحان کنند، بیشتر آشکار می شود. در ادامه این مقاله به مزایای سیستم lms برمبنای رایانش ابری خواهیم پرداخت.

در سال های اخیر، مزایای بی شمار آموزش مجازی سبب شده است که به طور فزاینده ای در محیط های آموزشی و محیط های کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. با پیشرفت فن آوری و به تبع آن گسترش دنیای اموزش مجازی، استفاده از سیستم مدیریت یادگیری یا همان سیستم lms را برای دانش آموزان و کارمندان بیش از پیش سودمند و راحت کرده است.

امروزه طراحان آموزش با استفاده از سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی می توانند دوره هایی با بهره وری و دسترسی بیشتر ایجاد کنند. در این مقاله، به مفاهیم و مزایای استفاده از سیستم ال ام اس مبتنی بر رایانش ابری پرداخته می شود.

Lms چیست؟

سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی (LMS= Learning Managment System)، نرم افزاری است که روند یادگیری و آموزش از راه دور را مدیریت می کند. این سیستم تحت وب است و از اجزای اصلی سامانه آموزش مجازی یا سیستم اموزش الکترونیکی به حساب می آید.

سیستم lms مبتنی بر رایانش ابری چیست؟

سیستم های مدیریت یادگیری مبتنی بر ابر یکی از انواع lms است که بر روی اینترنت میزبانی می شوند و با ورود به سایت ارائه دهنده خدمات، دسترسی ایجاد می شود. طراحان آموزش به جای اینکه به نصب برنامه های طراحی، نرم افزار lms و مدیریت دوره نیاز داشته باشند، می توانند به سادگی از مرورگرهای اینترنتی خود برای بارگذاری محتوای درس، ایجاد دوره های جدید، ازمون آنلاین و ارتباط مستقیم با دانش آموزان استفاده کنند. این همه با استفاده از یک ال ام اس امن انجام می شود که امکان ذخیره اطلاعات روی ابر را به طراحان می دهد، که سایر کاربران مورد تایید نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مزایای سیستم مدیریت آموزشی (lms) مبتنی بر رایانش ابری

استفاده از سیستم lms مبتنی بر ابر برای اهداف آموزشی و هم چنین پرورشی مزایای مختلفی دارد. در این جا به ذکر چند مزیت برجسته اکتفا می کنیم:

استفاده از سیستم lms مبتنی بر ابر برای اهداف آموزش و پرورشی مزایای مختلفی دارد.

  1. شروع کار با هزینه کمتر

از آنجا که هیچ نرم افزاری برای خرید وجود ندارد، سیستم lms مبتنی بر ابر هزینه های اولیه پایین تری دارد. همچنین در این روش، نیازی به اختصاص زمان یا نیروی انسانی برای نصب برنامه ها، و مشکلات ناشی از آن و یا اطمینان از اینکه نرم افزار در سراسر سازمان نصب شده است، ندارید. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که در یک ارائه دهنده خدمات سیستم lms ثبت نام کنید و تولید محتوا و دوره های خود را شروع کنید. همانطور که برخی از نرم افزارها و / یا سخت افزارهای آموزش الکترونیکی می توانند سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشند، این واقعیت که گزینه های مبتنی بر ابر بسیار مقرون به صرفه هستند، آنها را به ویژه برای سازمان های کوچکتر و متوسط جذاب تر کرده است.

  1. افزایش امنیت اطلاعات

در حالی که تعداد زیادی از موسسه ها و کسب و کارها از سیستم مدیریت آموزش lms استفاده می کنند، ممکن است آن ها از سایت های شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک، برای ارتباطات استفاده کنند. با این حال این سایت های رایگان ویژگی های امنیتی را که یک سامانه ال ام اس مبتنی بر ابر پیشنهاد می کنند را ندارند. برای مثال در شبکه شما، طراحان مختلف می توانند اطلاعات و ایده ها را از طریق سایت lms بدون نگرانی در مورد از دست رفتن یا دزدیده شدن اطلاعات، از راه دور به اشتراک بگذارند، زیرا آنها در سیستم عامل هایی هستند که بهتر رمزگذاری شده و امن تر هستند.

  1. بهبود دسترس پذیری

سیستم lms مبتنی بر ابر، دسترسی بهتری هم برای دانشجو ها و هم برای طراحان دوره فراهم می کند. دانشجو ها در هر زمان و هر مکان می توانند به سامانه یادگیری الکترونیکی دسترسی داشته باشند. به جای تکیه ی صرف به دوره های مبتنی بر نرم افزار، می توانند به سادگی وارد حساب کاربری سیستم lms خود شوند و بدون محدودیت شروع به یادگیری مهارت های جدید و گسترش دانش خود کنند. همچنین می توانند از هر وسیله ای برای دسترسی به دوره ها و اطلاعات استفاده کنند. از سوی دیگر، طراحان آموزش نیز می توانند از تبلت های خود، تلفن های همراه و هر وسیله ای که می تواند به اینترنت وصل شود، وارد سایت ال ام اس شوند و محتوا و ارتباط با دیگر همکاران و دانشجوها ارتباط برقرار کنند.

  1. پیاده سازی سریع تر

به عنوان یک قانون کلی، تنظیمات سیستم lms مبتنی بر ابر سریع تر است و به زمان کمتری برای پیاده سازی نیاز دارد. شما در یک ارائه دهنده خدمات مبتنی بر ابر ثبت نام می کنید و بعد از آن دانشجو ها می توانند از کلاس های مجازی استفاده کنند. هیچ سخت افزار یا نرم افزاری نیست، و این بدین معنی است که شما می توانید آموزش را سریع تر شروع کنید، و در کسری از زمان، شروع به ارائه ی دوره های آموزشی به دانشجویان (و پذیرش ثبت نام جدید) کنید.

  1. امکان پیش بینی هزینه

با سیستم lms مبتنی بر ابر، شما دقیقاً می دانید هر ماه چقدر باید هزینه کنید. هزینه های تعمیر و نگهداری غیرمنتظره یا هزینه های ارتقاء وجود ندارد، بنابراین می توانید تخمین بزنید که دقیقا چقدر باید برای سیستم یادگیری الکترونیکی اختصاص LMS دهید. بسته های خدمات و میزبانی مختلفی وجود دارد، و شما می توانید با توجه به نیازهای سازمان خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

  1. حفظ کردن راحت تر

در بیشتر موارد، ارائه دهندگان خدمات سیستم lms مبتنی بر ابر، کارکنان IT دارند. این بدان معنی است که شما نباید نگران برخورد با مشکلات و سایر مسائل مربوط به عملیات سیستم lms باشید که علاوه بر اتلاف وقت، منابع را نیز هدر می دهد. لازم به ذکر است که patch ها و ارتقاها به صورت خودکار انجام می شوند، به این معنی که شما به طور منظم از ویژگی های جدید و عملکرد به روز استفاده خواهید کرد. این باعث می شود که شما سیستم آموزش مجازی LMS خود را حفظ کنید و اجازه می دهد تا منابع IT خود را به سایر جنبه های سازمان اختصاص دهید.

  1. فضای ذخیره سازی بیشتر

یکی از مزایای مهم استفاده از سیستم lms مبتنی بر ابر این است که شما نیازی به ذخیره اطلاعات در رایانه یا دستگاه خود نخواهید داشت. تمام داده ها، از جمله تصاویر و محتوا، به طور مستقیم در سیستم lms آپلود می شوند که فضای دستگاه های شما را آزاد می کند. سایر کاربران، از جمله همکاران و سازندگان محتوا،  می توانند اطلاعات را با سهولت به اشتراک بگذارند، با توجه به اینکه در یک سرور از راه دور (و امن) ذخیره می شود.لازم به ذکر است که با توجه به این که تمام داده های مدرسه مجازی شما در ابر ذخیره خواهد شد، دیگر نگران خراب شدن هارد و از دست رفتن اطلاعات حیاتی نخواهید بود.

  1. کاملا قابل تنظیم و مقیاس پذیر

صرف نظر از این که شما یک سازمان کوچک هستید که به دنبال یک روش برای آموزش کارکنان با هزینه مناسب است یا اینکه یک شرکت بزرگ هستید که کلاس  مجازی و کلاس آنلاین برای دانشجوها ارائه می دهد، سیستم lms مبتنی بر ابر گزینه ایده آلی برای شما است. سیستم lms مبتنی بر ابر، برای هر دوی شما با استفاده از تنظیم پذیری و امکان هزینه کم از خدمات بسیار ابتدایی، بهترین را پیشنهاد می کند.

سیستم مدیریت اموزش مبتنی بر ابر می تواند به شما کمک کند تا آموزش اینترنتی منعطف، موثر و با هزینه مناسب را به دانشجویان و کارکنان ارائه دهید. با کمترین هزینه راه اندازی، ارتقای خودکار، قابلیت نصب سریع و افزایش امنیت، ای انتخابی ایده آل برای هر سازمانی، بدون در نظر گرفتن اندازه یا بودجه آن است.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان پافکو، فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشاوران رایگان بگیرید
نظرات کاربران
نادری

سلام
اگر ال ام اس بر مبنای زیر ساخت رایانش ابری saas باشه عالی میشه 🌝🌝

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید