مقالات نرم افزار آموزش مجازی

همه چیز درباره آموزش مجازی به کودکان

آموزش مجازی به کودکان

آموزش مجازی به کودکان علاوه بر اینکه می تواند تجربه یادگیری آن ها در کلاس را افزایش دهد، هم چنین به آموزگاران اجازه می دهد تا به منابع نامحدودی دست پیدا کنند. ترویج و اجرای آموزش الکترونیک حتی در سطح مهد کودک ها برای ایجاد آینده و چشم اندازهای آموزش کودکان بسیار مهم است.

با ادوبی کانکت، کلاس آنلاین برگزار کن!

همراه با تست رایگان


فهرست مطالب

چرا آموزش مجازی به کودکان و برای آموزش و پرورش آن ها یک امر حیاتی است؟

آموزش مجازی به عنوان یک ابزار کمکی برای آموزش

آموزش مجازی به کودکان : آموزش کامپیوتر

انتخاب اپلیکیشن آموزش مجازی به کودکان

چند اپلیکیشن اندروید و iOS برای آموزش مجازی به کودکان و علاقه مند کردن آن ها به علم

    چرا آموزش مجازی به کودکان و برای آموزش و پرورش آن ها یک امر حیاتی است؟


    یادگیری الکترونیک به طرز چشمگیری فرآیند آموزش و یادگیری در کلاس درس را تغییر داده است. برای این که آینده آموزش و پرورش را توصیف کنیم، در اینجا مزایای یادگیری الکترونیکی (electronic Learning) را مرور می کنیم.

    در سراسر جهان، تبلت ها به یک ابزار محبوب برای والیدن و معلمان شده است و در حال حاضر تعداد زیادی مرکز آموزش و مدارس به طور منظم از آن ها در کلاس استفاده می کنند. گزارش ها نشان می دهند که کودکان با دسترسی به برنامه های آموزش الکترونیکی در رایانه ها، تلفن های هوشمند یا تبلت ها، بهتر عمل می کنند و درس های خود را با جزئیات بیشتر و با کیفیت بالاتری یاد می گیرند.

    بسیاری از والدین اذعان دارند که استفاده از تبلت ها و آی پدها برای آموزش کودکانشان سودمند بوده است. زیرا آن ها به یادگیری مستقل تشویق می شوند. ویژگی های تبلت ها و آیپد ها مانند استفاده از صفحه نمایش لمسی، آپلود سریع و قابلیت حمل آن ها، سبب شده اند که حتی کودکان بسیار کوچک هم بتوانند از آن ها استفاده کنند.

    یک تغییر گسترده در ساختارهای مدارس و آموزش کودکان، ظهور انواع سیستم مدیریت آموزش مجازی (lms) است. نرم افزار آموزش مجازی LMS به طور گسترده در آموزش عالی استفاده می شود و اکنون کاربرد آن در مدارس ابتدایی و متوسطه نیز مورد توجه قرار گرفته است. سیستم lms به موسسات یک فضای دیجیتال برای همه چیز ارائه می دهد، از ذخیره و کار بر روی اسناد مختلف گرفته تا پیگیری و ارائه آموزش آنلاین یا کلاس آنلاین.

    با استفاده از رشد تکنولوژی، هر روز روش های جدید آموزش و یادگیری به دنیای آموزش و پرورش وارد می شود. ترندی که در حال حاضر توجه خیلی ها را به خود جلب کرده و تا حد زیادی خود را نشان داده است، آموزش الکترونیک است. بی شک، یادگیری با آموزش الکترونیکی هم برای کودکان و هم برای معلم ها مزایایی دارد.


    آموزش مجازی به عنوان یک ابزار کمکی برای آموزش

    در استفاده از آموزش مجازی (Virtual Teaching) به کودکان ، یادگیری الکترونیکی عمدتا به عنوان یک ابزار کمک آموزشی شناخته می شود. این به این دلیل است که سیستم یادگیری الکترونیکی و نرم افزار های آموزش مجازی به کودکان کمک می کنند تا اطلاعات را به صورت واضحی یادآوری کنیم، آن ها را برای ایجاد برنامه های کاری و تمرین علاقه مند می کند. آن ها را در موقع برنده شدن و یا باختن حمایت می کند و در زمان های کارهای گروهی به ایجاد تعامل در بین بچه ها کمک می کند.

    مطالعات نشان داده است که کودکان با استفاده از حواس خود یاد می گیرند. تصور می شود که حس بینایی و شنیداری مهم ترین حس ها در فرآیند یادگیری هستند. شیپرد Chimururi، مدیر اجرایی یک شرکت یادگیری صوتی و تصویری در زیمبابوه، طی آزمایشی تاثیر مثبت هر دو عنصر صوتی و تصویری در کلاس را مشاهده کرد. پ او توانایی های دو بچه را مقایسه کرد و متوجه شد که کودکانی که یک ویدیو از شیپور زدن یک فیل را دیده اند، تصویری طولانی تر و واضحتر از سناریو را نسبت به کودکانی که فقط یک عکس از فیل دیده بودند، داشتند. یادگیری الکترونیکی تاثیر مثبتی بر یادگیری دارد زیرا کمک می کند کودکان به هماهنگی بهتری بین دست و چشم و مهارت های حرکتی خود برسند. این مهارت ها به آنها کمک می کند تا تصاویر واضح تری را شکل دهند و توانایی های خود را برای حل مسائل افزایش دهند.

    آموزش مجازی برای کودکان
    مزایای آموزش مجازی به کودکان


    علاوه بر یادگیری مهارت ها، آموزش الکترونیکی (e-learning) می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های احساسی و اجتماعی خود را توسعه دهند. یادگیری الکترونیکی می تواند تاثیر مهمی روی رفتار کودکان داشته باشد. کریستوفر پاپاس، بنیان گذار شبکه صنعت (Industry’s Network)، توضیح می دهد که نرم افزار یادگیری الکترونیکی که از رنگ های روشن و تصاویر استفاده می کند، می تواند تعامل دانش آموزان را افزایش دهد. در عمل، وقتی که بچه ها یک صفحه نمایش تعاملی و رنگارنگ را می بینند در مقایسه با زمانی که یک نقشه خسته کننده سیاه و سفید بر روی کاغذ مشاهده می کنند، انگیزه بیشتری برای یادگیری دارند. سیستم های یادگیری الکترونیکی نیز طیف وسیعی از ابزارهای چند رسانه ای را ارائه می دهند که به کودکان کمک می کند تا با فرزندان و معلمان دیگر ارتباط برقرار کنند. از طریق همکاری و تعامل، بچه ها موضوعات جدیدی را به راحتی و بینش بهتر درمی یابند.


    آموزش مجازی به کودکان : آموزش کامپیوتر

    به غیر از در نظر گرفتن آموزش مجازی به کودکان به عنوان یک ابزار کمکی آموزشی، شامل پلتفرم های آنلاین و سخت افزار های هوشمند در کلاس درس ها، اجرای آموزش الکترونیک ، شامل آموزش کامپیوتر نیز می شود.

    Shepherd Chimururi اهمیت آموزش کامپیوتر را به دلیل تاثیر مثبت آن در توسعه کودک برجسته می کند. او معتقد است که آموزش کامپیوتر، مهارت های گوناگونی را به وجود می آورد که در زمینه های برنامه نویسی و طراحی گرافیکی با اشتغال نیز همراه است. مهارت های اساسی مورد نیاز در این زمینه شامل هوش، هوش هیجانی، هماهنگی دست و چشم، مهارت های ریاضی و شایستگی اجتماعی است. در آینده اکثریت شرکت ها، در کسب و کار خود در جهت وب گسترش خواهند داد. پس از این سناریو دراز مدت، شفرد چیموروری تصدیق می کند که کودکانی که از همان سنین کم، در زمینه مهارت های عملیات کامپیوتری توانایی کسب می کنند، پیش بینی می شود در بزرگسالی، زندگی با کیفیت تر و با چشم انداز بهتری داشته باشند.

    اموزش مجازی برای کودکان
    آموزش کامپیوتر به وسیله آموزش مجازی به کودکان


    تحقیقات به طور فزاینده ای نشان می دهند که سرمایه گذاری در برنامه های آموزش ابتدایی کودکی می تواند اثرات فوق العاده ای داشته باشد که به نفع کودکان، خانواده ها و کل جامعه باشد. سرمایه گذاری های اولیه می تواند ثبات کار و اشتغال والدین را تقویت کند و درآمد بالاتری را برای زمان های بزرگسالی بچه ها به ارمغان بیاورد. کودکانی که برنامه های آموزشی پیش دبستانی قوی تری می بینند، به احتمال زیاد به آموزش های خاص و برنامه های کمک آموزشی کمتری نیاز خواهند داشت.

    جیمز هکمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، استاد اقتصادی هنری شولتز، استاد اقتصاد دانشگاه شیکاگو و متخصص اقتصاد توسعه انسانی، تاکید شدیدی می کند که سرمایه گذاری زودهنگام روی برنامه های آموزشی کودکان برای ایجاد جوامعی که بخواهند در سلامت و آموزش و کاهش فقر و جرم در سطح جهانی رقابت کنند، ضروری است.

    کار تحقیقاتی پیشرفته هکمن با یک کنسرسیوم از اقتصاددانان، روانشناسان، آمارگیران و دانشمندان علوم اعصاب ثابت کرده است که کیفیت پیشرفت در دوران کودکی به طور گسترده و به شدت روی نتایج سلامت، اقتصادی و اجتماعی افراد و جامعه تاثیر می گذارد.

    همگان هر روز بیشتر از قبل متوجه ارزش و اهمیت سرمایه گذاری روی برنامه های آموزش کودکان می شوند. وقت آن رسیده که ما نیز به این شواهد عمل کنیم. هر چه زودتر اقداماتی در این زمینه انجام دهیم، احتمال اینکه کشورمان در مسیر پیشرفت و رفاه بیشتر قرار بگیرد بیشتر است.


    انتخاب اپلیکیشن آموزش مجازی به کودکان

    انتخاب نرم افزار یادگیری مناسب برای بچه های شما می تواند یک کار سخت و دشوار باشد. والدین دنبال نرم افزار یادگیری هستند که به کودکان خود آموزش دهند و بچه ها با آن به یاد گرفتن علاقه مند شوند. با این حال، در حالی که تعداد زیادی وب سایت های سرگرم کننده "آموزشی" و برنامه های نرم افزاری وجود دارد، بعضی از آنها به عنوان یک سیستم آموزشی واقعی مورد استفاده قرار می گیرند. درسها باید با ترتیب صحیح، تقویت شده و هم آموزشی و هم جذاب باشند. در این بین چگونه می توانیم یک نرم افزار یادگیری مناسب برای بچه های خود پیدا کنیم؟

    هنگام ارزیابی نرم افزار یادگیری بچه ها، موارد زیر را بررسی کنید:

    • خواندن، نوشتن و مهارت های ریاضی موجود در آن
    • تمرین های تقویتی خواندن ف نوشتن و مهارت های ریاضی
    • آیا کودکان را تشویق می کند که با اکتشاف، فعال تر باشند
    • فرصت های یادگیری جدید را در یک محیط امن و حمایتی معرفی می کند؟
    • آیا بین سرگرمی و یادگیری تعادل برقرار کرده است؟


    چند اپلیکیشن اندروید و iOS برای آموزش مجازی به کودکان و علاقه مند کردن آن ها به علم

    برای علاقه مند کردن فرزند شما به علم و هیجان داشتن آن ها به علم آموزی صفحه نمایش می تواند یک ابزار بسیار مناسبی باشد. به این ترتیب، اپلیکیشن خوب می تواند علاقه کودک را با معرفی کردن جهانی که قبلا اصلاً تصور نکرده بود افزایش دهد.

    در جهانی که ما اکنون در آن زندگی می کنیم، انکار ناپذیر است که علم و فناوری در همه عرصه های جامعه به وجود می آیند: جامعه ما، سلامت، کار، آموزش و پرورش و غیره. کودکان شهروندان فردا هستند و هر موقع بخواهید که خود را مطابق با استانداردهای جدید پیشرفت دهید، بهتر است علم و فناوری را به آموزش خود نزدیک کنید. بنابراین، ما در اینجا چند برنامه علمی که مناسب کودکان است و در دنیا از آن ها استفاده می شود را معرفی می کنیم. تا ایده ای باشد برای ساخت برنامه های وطنی مشابه به زبان فارسی.


    آموزش مجازی به کودکان : Toca Nature

    توکا نیچر یا طبیعت کودکان، به بچه ها با هر سنی پیدایش زندگی و کل اکوسیستم را معرفی می کند، این کار را به وسیله طراحی یک منظره طبیعی با کاشت درختان، حفر کردن دریاچه ها و برافراشتن کوه ها انجام می دهد. و سپس، در صورتی که شرایط درست باشد، حیوانات ظاهر می شوند و کودک شما می تواند گیاهان و ماهی های مختلفی را در محیط های مختلف ایجاد کند.


    آموزش مجازی به کودکان :Starmap

    چه راهی بهتر از ایجاد کنجکاوی در فرزند شما برای علم از طریق معرفی بی نهایت بودن و غنای کل جهان؟ Starmap به فرزند شما اجازه می دهد که اساساً ستاره ها و سیارات را به راحتی و با نگه داشتن دستگاه رو به ستاره ها، شناسایی کند. این هرگز به خودی خود ساده نیست که هر ستاره ای که در آسمان شب قابل مشاهده است شناسایی و شناسایی شود.


    آموزش مجازی به کودکان : Tinybop Weather

    شاید باور نکردنی باشد، اما شرایط آب و هوایی یک موضوع بسیار غنی و گسترده از طبیعت است، چرا که وضعیت آن به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. آب باران از کجا می آید؟ طوفان ها چگونه تشکیل می شوند؟ این ها همه چیز هایی است که کودک می تواند با بازی و تغییر دادن آن ها شرایط آب و هوایی ختلفی را ایجاد کند. با این کار، کودک شما مثلا در مورد چرخه آب یاد خواهد گرفت. و یا خواهد دید که وقتی که برای یک لیوان آب که دمای آن زیر نقطه انجماد است چه اتفاقی می افتد.


    آموزش مجازی به کودکان : NASA

    آموزش مجازی برای کودکان
    اپلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-NASA.


    یکی از کارهای نه خیلی رایج اما مفید ناسا این است که این آژانس فضایی مجموعه بزرگی از اپلیکیشن ها را برای بچه ها فراهم می کند تا بچه ها بتوانند به ماموریت های اخترشناس ها نگاه کنند و در میان گنجینه داده های علمی که در طول سال ها جمع آوری کرده اند به گشت و گذار بپردازند. برنامه رایگان NASA  می تواند یک ابزار عالی برای کودک شما باشد تا مأموریت های فضایی آژانس را کشف کند، در مورد دیگر دنیاها یاد بگیرد و سیاره شگفت انگیز خودمان یعنی زمین را از فضا ببیند.


    آموزش مجازی به کودکان : Plum’s Creaturizer

    این اپلیکیشن به بچه ها اجازه می دهد که زیستگاه، لانه، نیازهای غذایی و حتی شکارچیان طبیعی برای حیوانات غیر معمولی ایجاد کنند، Plum’s Creaturizer علاوه بر این که بچه ها را برای عکس گرفتن از موجودات به طبیعت می فرستد، آن ها را به استفاده از قوه تخیل تشویق می کند.


    آموزش مجازی به کودکان : Funbrain Jr

    Funbrain Jr یک مکان عالی برای بچه ها برای کشف و یادگیری است. با استفاده از بازی های تعاملی، برگه ها، فیلم ها و داستان های تعاملی و تعداد زیادی از محتوا بچه ها را درگیر و علاقه مند نگه می دارد. این برنامه برای کودکان پیش دبستانی مناسب است. این برنامه رایگان است، اما برای برخی موارد از جمله گزینه ای برای خرید سطوح جدید، خرید درون برنامه ای دارد.


    آموزش مجازی به کودکان : Poptropica

    این بازی رایگان و مبتنی بر داستان اجازه می دهد تا بچه ها شخصیت هایی که دوست دارند را بسازند، ماجراجویی ها را کامل کنند و با دوسان خود در یک محیط امن بازی کنند. کودکان و نوجوانان عاشق ایجاد آواتار خود و انجام ماجراجویی هستند. این بازی برای سنین 6 تا 12 سال مناسب است و اپلیکیشن های اندروید و ios دارد.

    آموزش مجازی به کودکان : Fish School

    آموزش مجازی کودکان
    اپلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-Fish School


    مدرسه ماهی به کودکان پیش دبستانی مفاهیمی مانند حروف، اعداد، شکل ها، رنگ ها، تطبیق و موارد دیگر را آموزش می دهد. مدرسه ماهی برنده جایزه طلایی منتخب والدین و جایزه منتخب مجله نقد فناوری کودکان (Children's Technology Review Editor) شده است.


    آموزش مجازی به کودکان : PBS Kids Games

    آموزش مجازی بچه ها
    اپلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-PBS Kids Games


    PBSصدها بازی را بر اساس برنامه ها و نمایش های محبوب کودکان خود ایجاد کرده است. بازی ها را برای هر نمایش با موضوع یادگیری آن منطبق می کنند. ریاضی را با گربه Peg+ آموزش می دهد. با بچه های آماده Jet Go، به ماجراجویی های فضایی بروید! کودکان با PBS با شخصیت های مورد علاقه خو یاد می گیرند. این برنامه برای بچه های بالای 2 سال و پلتفرم های اندروید و ios می باشد.


    آموزش مجازی به کودکان : Phonics Ninja

    اموزش مجازی بچه ها
    اپلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-Phonic ninja


    این بازی با استفاده از چیزهای بصری، صدایی و لمسی به کودک شما در یادگیری مهارت های تلفظ و هجی کلمات کمک کند، و با سه سطح دشواری می توان آن را متناسب با سطح کودک تنظیم کرد. شما حتی می توانید صدای خود را ضبط کنید و کودکتان در بازی به صدای شما گوش دهد- یا حتی صدای خودش. برای بازه سنی 4 سال به بالا.


    آموزش مجازی به کودکان : Science360

    اموزش آنلاین بچه ها
    اپلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-Science360


    برنامه science360 بنیاد علوم علمی، فقط برای تبلت هاست و اخبار علوم و مهندسی، تصاویر و ویدیو را برای بچه ها آماده می کند. تمام محتوا توسط NSF تولید می شود یا از دانشمندان و دانشگاه های سراسر جهان گردآوری می شود، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که فرزند شما بهترین اطلاعات را در آن دریافت می کند و مطالب هر هفته به روز می شوند. برای سنین بالای 12 سال. برای اندروید و iOS.


    آموزش مجازی به کودکان : سیاره ریاضی دبیرستان یا Middle School Math Planet

    آیا فرزند شما در مفاهیم ریاضی متوسطه مانند هندسه و مفاهیم کسری و اعداد مختلط نیاز به کمک و تمرین دارد؟ اپلیکیشن آموزش مجازی سیاره ریاضی دبیرستان، این ها و سایر مفاهیم ریاضی را در قالب 30 بازی که استانداردهای مشترکی دارند، آموزش می دهد. مناسب برای سنین بالای 10 سال و برای پلتفرم IOS.


    آموزش مجازی به کودکان : Scratch Jr

    اموزش آنلاین کودکان
    پلیکیشن های آموزش مجازی به کودکان-Scratch Jr


    Scratch Jr به کودکان زیر پنج سال پایه های برنامه نویسی را می آموزد. این برنامه که توسط محققان دانشگاه توفتس و MIT طراحی شده است، از زبان برنامه نویسی Scratch الهام گرفته شده است. کودک شما می تواند با ضربه زدن به بلوک های برنامه نویسی مختلف، شخصیت ها را حرکت دهد، بپراند، و حتی آن ها را به رقص و آواز خواندن وادارد. علاوه بر یادگیری نحوه کد گذاری، او همچنین حل مسئله، طراحی و نحوه ایجاد داستان شخصی خود را یاد می گیرد. برای سنین 5 سال به بالا. و برای اندروید و iOS.


    آموزش مجازی به کودکان : Todo Math

    یک نرم افزار آموزش مجازی به کودکان که فرزند شما را هر روز به یک ماجراجویی از نوع ریاضیش! می برد. هر روز یک تمرین 10 تا 15 دقیقه ای دارد، شامل یک حالت ماموریت گونه برای حل مشکلات پایه ای و یک حالت بازی آزاد می باشد. این برنامه برنده جایزه های متعددی، از جمله یک جایزه برنامه منتخب والدین و رتبه پنج ستاره در رسانه های مشترک. نسخه رایگان آن شامل یک نسخه اولیه از هر بازی است و نسخه کامل آن در ازای پرداخت حق اشتراک قابل استفاده است. برای سنین بالای 5 سال مناسب است و نسخه های اندروید و IOS آن موجود است.

    حرف آخر

    حوزه آموزش کودکان حوزه واقعا جذابی است که بسیاری از افراد آن را تنها یک شغل که یک مسیر عاشقی می بینند. بچه ها شبیه کاغذ سفیدند و در عین حال پر از پتانسیل هایی که باید کشف شوند. لذت بخش است که در مسیر زندگی آن ها راهنمایی باشیم. بچه های امروزی با دنیای تکنولوژی خو گرفته اند. در دستان خیلی از آن ها گوشی های موبایل و تلفن می بینیم که اتفاقا عادت های نامناسبی نیز در آن ها ایجاد کرده است و بسیاری از والدین از بابت این موضوع بسیار نگران هستند. اما بیایید به این شرایط به عنوان یک بستری که می توان فایده های بسیاری داشته باشد نگاه کنیم. آموزش موبایلی، قطعا می تواند به کشف استعدادهای کودکان کمک شایانی کند. می توان هزاران ایده آموزشی برای استفاده کودکان روی موبایل و تبلت پیاده کرد. آموزش نقاشی آنلاین، آموزش تاریخ به کودکان، آموزش زبان های مختلف، آموزش جغرافیا و مکان های دیدنی، نجوم، آموزش موسیقی و نواختن سازهای مختلف و هزاران ایده دیگر. کودکان هم مشتاق یادگیری هستند هم به اندازه کافی زمان دارند و هم اینکه بیشتر و بهتر یاد می گیرند.

    حوزه آموزش مجازی کودکان، جای کار زیادی دارد و این برای شما به عنوان یک فعال در صنعت آموزش مجازی یک فرصت محسوب می شود. همین الان دست به کار شوید و حوزه ای را که می توانید تدریس کنید را انتخاب کنید و تدریس آنلاین خود به کودکان را شروع کنید. نیازی به خرید نرم افزار کلاس مجازی هم ندارید. در ابتدای کار می توانید از سرویس های اجاره کلاس مجازی استفاده کنید. برای شروع روی دکمه زیر کلیک کنید.

    دريافت مشاوره رايگان
    نظرات کاربران
    نظری

    یکی از سخت ترین کار ها اموزش به صورت مجازی برای کودکان هست

    0 0

    صادقی

    سلام
    کوکادن بزرگترین سرمایه های یک کشور هستند اگر آموزش مجازی برای این گروه به صورت گیمیفیکیشن انجام شود کاربردی است

    0 0

    نعمت اللهی

    کدوم موسسات بعد از کرونا هم کلاس مجازی برای کودکان دارند؟

    0 0

    منوچهری

    سلام من الان دارم به بچه های پیش دبستانی به صورت مجازی درس می دم،خیلی هم عالیه

    1 0

    نازی

    سلام
    آموزش مجازی پیش دبستانی در منزل کار سختیه ولی امکان پذیره ،چون بچه های امروزی همه ماشااله موبایل باز هستن

    0 0

    سنا

    ممنون از معرفی بازی ها و برنامه های آموزش انلاین

    0 0

    sss

    خوش به حال بچه های الان! منم آرزوم بود امکان یادگیری زبان های مختلف و چیزای هیجان انگیز دیگه مثل برنامه نویسی رو داشتم! اونم با یه تبلت! اموزش مجازی خیلی خوبه

    1 0

    نظر شما

    ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

    تصویر امنیتی Refresh Icon

    لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

    پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

    نظر خود را بنویسید