مقالات نرم افزار آموزش مجازی

خرید نرم افزار بیگ بلو باتن ( bigbluebutton )

خرید نرم افزار بیگ بلو باتن  bigbluebutton

بیگ بلو باتن چیست؟ نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )٬ یک نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین یا  سیستم وب کنفرانس منبع باز برای  برگزاری جلسات آنلاین با هدف یادگیری الکترونیکی است. هدف نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) این است که هر فراگیر به وسیله ی یک مرورگر وب، بتواند  کلاس آنلاین و آموزش مجازی را با کیفیت بالا تجربه کند. نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) تمام قابلیت های اصلی که در کلاس مجازی یا وب کنفرانس مورد نظر شماست را به صورت آنلاین فراهم می کند از جمله: پخش ویدئو، پخش صدا، سمینار، گفتگوی متنی (چت)، ضبط جلسات برای فراگیران و...

کلاستو آنلاین برگزار کن!


فهرست

تاریخچه توسعه نرم افزار بیگ بلو باتن Bigbluebutton

ویژگی های نرم افزار بیگ بلو باتن Bigbluebutton

دلایل مناسب بودن  BigBlueButton  برای موسسات آموزشی

ابزاری مناسب برای معلمان

تخته سفید برای ارائه دهندگان و گروه ها

هرکس میتواند یک وب کم را به اشتراک بگذارد

کاربردهای نرم افزار بیگ بلو باتن BigBlueButton

برگزاری کلاس مجازی (Virtual Class Room)

برگزاری وب کنفرانس Web Conference

آموزش الکترونیکی Learningn

وبینار (Webinarn

سرویس اجاره کلاس مجازی


نرم افزار بیگ بلو باتن Bigbluebutton چیست؟

BigBlueButton یک برنامه وب مبتنی بر HTML5 است. برخلاف بسیاری از سیستم‌های کنفرانس وب تجاری که نیاز به نصب نرم‌افزار دارند، BigBlueButton در مرورگر وب شما اجرا می‌شود.

BigBlueButton یک سیستم وب کنفرانس منبع باز برای یادگیری آنلاین است. معنی هر جز به این صورت است:

منبع باز - شما تحت یک مجوز منبع باز به کد منبع BigBlueButton دسترسی کامل دارید. با کد منبع، می توانید آن را نصب، سفارشی سازی، توسعه و ادغام در محصولات و خدمات خود کنید.

سیستم کنفرانس وب - BigBluebutton تمام ویژگی‌های اصلی را که از یک سیستم کنفرانس اینترنتی تجاری انتظار دارید (اما تحت مجوز منبع باز) از جمله اشتراک‌گذاری سریع صدا، ویدئو، ارائه و صفحه نمایش - همراه با ابزارهای همکاری مانند چت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یادگیری آنلاین - BigBlueButton این ویژگی های اصلی را برای یادگیری آنلاین گسترش می دهد. به عنوان مثال، معلم می تواند تخته سفید چند کاربره را فعال کند تا مستقیماً با دانش آموز روی حل یک مسئله ریاضی کار کند. BigBlueButton دارای یکپارچگی عمیق با تمام سیستم های مدیریت یادگیری اصلی (LMS) است.

نرم افزار BigBlueButton یک نرم افزار کنفرانس اینترنتی است که به مدارس و معلمان کمک می کند مطالب آموزشی را با دانش آموزان در نقاط دور افتاده به اشتراک بگذارند. نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton ) تعامل کاربران با یکدیگر را از طریق ویژگی‌هایی همچون قابلیت یادداشت‌نویسی، رای گیری،اتاق‌های مجازی برای استراحت (breakout rooms) فراهم می‌کند. نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) سازگار با JAWS و NVDA است و از  یادداشت‌گذاری آنلاین پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) یک پروژه منبع باز تحت مجوز LGPL است. مدرس و ارائه‌دهنده دروس می‌تواند مباحث را در فرمت‌های مختلفی چون اسلایدهای پاورپوینت آپلود کند، در تخته سفید بیگبلوباتن یادداشت بنویسد، یک نظرسنجی را شروع کند و کنفرانسی را با همه به اشتراک بگذارد.

 ویژگی های کلیدی شامل تخته سفید تعاملی، نظرسنجی، ایموجی، ضبط جلسه، پخش در زمان واقعی، اشتراک گذاری صفحه، کلاس های مجازی و اتاقهای استراحت است. با استفاده از BigBlueButton می توانید اسلاید، ویدئو، صدا، چت و دسکتاپ را با دانش آموزان به اشتراک بگذارید. نظرسنجی داخلی و قابلیت ضبط سخنرانی به معلمان اجازه می دهد تا تعامل دانش آموزان را افزایش دهند. تیم ها می توانند از تخته سفید زنده برای ایجاد حاشیه نویسی در صفحه هایی استفاده کنند که توسط شرکت کنندگان در زمان واقعی قابل مشاهده است. API BigBlueButton ادغام با برنامه های مختلف شخص ثالث مانند Atutor ، Canvas ، Drupal ، Moodle ، RedMine ، WordPress و موارد دیگر را آسان می کند.


تاریخچه توسعه نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )

در سال ۲۰۰۷ ، پروژه نرم افزار BigBlueButton در دانشگاه Carleton آغاز شد. اولین نسخه توسط Richard Alam و تحت نظارت Tony Bailetti نوشته شده بود. در سال ۲۰۰۹ Richard Alam ٬ Denis Zgonijanin و Fred Dixon کد  برنامه BigBlueButton را در کد google آپلود کردند و Network Blindside را تشکیل دادند. برای شرکتی که به دنبال مدل تجارت الکترونیکی (E-commerce) منبع باز برای ارائه خدمات و پشتیبانی هست، استفاده از برنامه BigBlueButton مناسب است.

در سال ۲۰۱۰ توسعه دهنده ها، یک تخته سفید (white board) برای آپلود کردن ارائه به امکانات نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) اضافه کردند. Jeremy Thomerson یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) اضافه کرد که نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) پس از آن بتواند با ساکای، وردپرس، نرم افزار مودل (Moodle2.0 & Moodle1.9)، جوملا، RedMine، Druple، ،Tiki Wiki CMS Groupwar ،Foswiki و LAMS ادغام شود. در سال ۲۰۱۱ توسعه دهندگان اصلی اعلام کردند که توانایی ضبط و پخش را به این نرم افزار  اضافه کرده اند.  آخرین نسخه منتشر شده از  ٬ نسخه 2.0 می‌باشد.


ویژگی نرم افزار برای خرید بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )

همانطور که گفته شد، نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) از اشتراک صوتی و تصویری، ارائه با قابلیت های توسعه یافته تخته مانند اشاره گر٬ زوم کردن و ... ، گفتگوهای متنی خصوصی و عمومی، اشتراک گذاری دسکتاپ، VOIP (voice over IP) با استفاده از FreeSWITCH و ارائه اسناد به صورت PDF پشتیبانی می‌کند.

علاوه براین، کاربران ممکن است در گلاس آنلاین یا  وب کنفرانس در یکی از دو نقش وارد شوند: بیننده یا ناظر.

به عنوان یک بیننده، کاربر می تواند به کنفرانس صوتی (voice conference) بپیوندند، وب کم خود را به اشتراک بگذارد و با دیگران چت کند.به عنوان یک ناظر، یک کاربر ممکن است دیگران را غیرفعال/فعال کند، هر کاربری را از جلسه حذف کند و هر کاربری را ارائه دهنده فعلی کند. ارائه دهنده ممکن است اسلایدها را آپلود کند و ارائه را کنترل کند.

اگرچه مولفه های آن منبع باز هستند و در دسترس همگان است٬ مشتری نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) به پلاگین مرورگر برای پلت فرم  Adobe Flashوابسته است. سرور BigBlueButton در Ubuntu 10.04 64-bit اجرا می شود و می تواند از طریق کد منبع یا بسته های Ubuntu نصب شود. نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) همچنین قابل دانلود است مانند یک ماشین مجازی (VM) که از طریق VMware Player در کامپیوتر های شخصی و کامپیوتر هایی با سیستم عامل یونیکس و در سیستم عامل های مک از طریق VMWare Fusion پیاده سازی میشود.

سرور نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) همچنین می تواند در محیط ابر (cloud) پیاده‌سازی شود. با نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )  شما می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • تعیین تاریخ عضویت که در تقویم moodle نشان داده می‌شود
  • وقتی که کاربری به جلسه می پیوندد٬ یک پیام خوش آمدگویی سفارشی ایجاد می شود.

 خرید نرم افزار بیگ بلو باتن bigbluebutton
نرم افزار بیگ بلو باتن چیست؟ ( Bigbluebutton )
  • نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton ) در دسکتاپ خودتان راه اندازی می‌شود.
  • محدود کردن فراگیران از ورود به دوره آموزشی تا زمانی که معلم به کلاس نیامده است
  • نظارت بر دوره‌های آموزشی فعال و پایان دادن به هر جلسه
  • ضبط و پخش سخنرانی های خودتان
  • مدیریت و دسترسی به سخنرانی‌های ضبط شده(نیاز به نصب افزونه recordingsbn)
  • لینک‌دهی هر جلسه کلاس به دوره های ضبط شده در نرم افزار bigbluebutton
  •   BigBlueButtonامکان برقراری ویدئو کنفرانس


دلایل مناسب خرید نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton) برای موسسات آموزشی


نرم افزار bigbluebutton ابزاری مناسب برای معلمان

نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton ) به معلمان اجازه می دهد تا صدای خود٬ اسلایدها٬ چت٬ فیلم ها و صفحه نمایش خود را با دانش آموزان به اشتراک بگذارید. نظرسنجی های در این سامانه آموزش مجازی باعث میشود که دانشجویان درگیر شوند و سخنرانی های خود را ضبط کنند به این معنی است که می توانید برای مرور مفاهیم آموزش داده شده٬ آنها را در دسترس داشته باشید.


تخته سفید برای ارائه دهندگان و گروه ها

نرم افزار bigbluebutton

ابزار white board نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )

هنگام استفاده از ابزار تخته در نرم افزار bigbluebutton ٬ نکات مهم به طور اتوماتیک به دانش آموزان به صورت آنلاین نمایش داده می شود. ارائه دهندگان همچنین توانایی زوم کردن، برجسته کردن و نوشتن در اسلاید های ارائه ها را دارند که نکات مهم را نشان می دهند.


هرکس میتواند یک وب کم را به اشتراک بگذارد

هیچ محدودیتی در تعداد وب کم هایی (تنها با پنهای باند محدود شده) که میتوانید در یک جلسه به اشتراک بگذارید٬ وجود ندارد.

  • نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton ) یک نرم افزار منبع باز است٬ بنابراین هیچ هزینه ای برای توسعه آن صورت نگرفته است.
  • علاوه برآن٬ توسعه دهندگان می توانند API کامل را سفارشی کنند و آن را با سیستم آموزش الکترونیکی lms  ادغام کنند.
  • به آموزش آنلاین نیز از طریق برگزاری کلاس آنلاین و نرم افزار وب کنفرانس نیز کمک می کند.
  • کاربران می توانند اسناد٬فایل های صوتی و تصویری را برای یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • ارائه دهندگان در نرم افزار Bigbluebutton میتوانند pdf یا هر کدام از اسناد مایکروسافت آفیس را نمایش دهند .
  • ارائه دهندگان مفاهیم و نکات مهم را باقابلیت سفارشی تخته BigBlueButton نمایش دهید.
  • یادگیرندگان می توانند از طریق یک چت خصوصی یا عمومی با اساتید یا سایر کاربران ارتباط برقرار کنند.
  •  به کاربران امکان ضبط وبینارو سخنرانی ها را برای مرور و درک بهتر محتوای گفته شده٬ می دهد.
  • دیگر ویژگی های مفید نرم افزار BigBlueButton عبارتند از اشتراک گذاری رایانه٬ رای گیری٬ WebRTC(Web Real Time Communication) ٬ ویدئو کنفرانس و کنفرانس صوتی.
 


کاربردهای نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )


کلاس مجازی (Virtual Class Room)

نرم افزار کلاس مجازی (VCR) همانطور که از نامش مشخص است، یک کلاس است که دانش آموزان و معلمان در یک شبکه با استفاده از اینترنت و یا اینترانت بهم لینک شده اند و در حالی‌که کیلومتر ها از هم فاصله دارند  آموزش آنلاین٬ صورت میگیرد. نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton ) به تمام سازمان ها و موسسات آموزشی این امکان را می دهد تا کلاس ها و دوره های آموزشی را همراه با قابلیت های منحصر به فرد در اینترنت برگزار کنند و مشکلاتی را که در برگزاری دوره های آموزشی به صورت سنتی پیش می آمد را برطرف کند.

برگزاری کلاس های آنلاین با بهره گیری از فناوری و ابزارهای جدید و پیشرفته به فراگیران، صرف نظر از سن و محل زندگیشان، مطالب آموزشی را با کیفیت بالای ارسال صدا و تصویر وبدون نیاز به سرعت بالا آموزش می دهد. همچنین آموزش الکترونیکی یا  e-learning توسط نرم افزار های تحت وب همچون سیستم مدیریت آموزشی (lms) و سیستم مدیریت محتوای آموزشی ( (lcms صورت می گیرد.


جلسات کاری تحت وب (Web Meeting)

نرم افزار bigbluebutton
جلسات کاری تحت وب با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )


جلسه کاری تحت وب، زمانی کاربرد دارد که مردم از نقاط مختلف دنیا٬ از صدا ویدئو ومتن برای ارتباط آنلاین در جلسات کاری استفاده می کنند. در اینگونه جلسات افراد بدون نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان٬ اطلاعات و داده ها را با هم به اشتراک می گذارند. در واقع زمانی که در یک سازمان٬ اعضایی در نقاط مختلف جغرافیایی هستند و یا در مسافرت های دور هستند از طریق این نرم افزار می توانند با یکدیگر همکاری کنند و همچنین می توانند با استفاده از ابزار وب کنفرانس٬ جلسات آنلاین را برگزار کنند. بدین شکل هزینه های سازمان کاهش پیدا می کند و به بهره وری بهتری میرسیم زیرا تعاملات مدیران و کارکنان بیشتر می شود.


وب کنفرانس (Web Conference) با نرم افزار Bigbluebutton

وب کنفرانس به یک ارتباط صوتی و تصویری میان دو یا چند دستگاه همانند رایانه با استفاده از وب گویند.وب کنفرانس امکان به اشتراک گذاری آنلاین صفحه نمایش کامپیوتر ها٬ برنامه های کاربردی و محتوای الکترونیکی بین دو یا چند رایانه یا گوشی های همراه را می دهد.در این گونه ارتباطات یک مرکز اصلی وظیفه مدیریت و برقراری ارتباطات را بر عهده دارد که به عنوان سرور وب کنفرانس شناخته میشود.


آموزش الکترونیکی (E Learning) با نرم افزار Bigbluebutton

شیوه آموزشی است که از زمان پیدایش اینترنت ایجاد شده است و این شیوه نوین پس از آن گسترش یافته است و از قابلیت های آن استفاده شده است و در حقیقت تکامل یافته شیوه آموزش از راه دور است و برطرف کننده نیازهای انسان خواهان یادگیری است. خصوصاً اینکه زمان و مکان در این شیوه آموزش تاثیر گذار نیست. در واقع آموزش الکترونیک٬ استفاده از تکنولوژی های الکترونیکی برای دسترسی به برنامه درسی در خارج از شیوه سنتی آموزش است. معمولا دوره ای است که کاملاً آنلاین آموزش داده می شود.


وبینار (Webinar) با نرم افزار Bigbluebutton

نرم افزار bigbluebutton
وبینار با استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن ( Bigbluebutton )


کلمه وبینار ترکیب دو کلمه وب و سمینار است و به معنای آموزش و یا ارائه ای است که از طریق وب صورت می گیرد. وبینار ها میتوانند به صورت یکطرفه ارائه شوند بدین شکل که مدرس محتوای مورد نظر را بیان میکند و دانشجویان مطالب را می بینند و می شنوند که در این حالت تعاملی وجود ندارد.از طرف دیگر وبینار ها میتوانند به صورت تعاملی برگزار شوند بدین شکل که فراگیران نیز بتوانند سئوال بپرسند٬ نظر بدهندو... سیستم وب کنفرانس امکان وبینارهای یکطرفه و تعاملی را به سازمانها میدهد. در واقع وبینار همایشی است که در محیط وب و به صورت مجازی برگزار گردد.


سروس اجاره کلاس مجازی

شما علاوه بر خرید نرم افزار وب کنفرانس برای برگزاری کلاس‌های مجازی خود، راه حل دیگری نیز پیش‌رو دارید. شرکت پافکو با ارائه سرویس اجاره کلاس آنلاین امکان برگزاری کلاس های مجازی با هزینه‌های کم‌تر را برای شما فراهم کرده است. با اجاره کلاس مجازی و اجاره وب کنفرانس علاوه بر حذف هزینه خرید لایسنس نرم‌افزار، در هزینه‌هایی مثل هزینه آموزش و پشتیبانی و همچنین استخدام فردی به عنوان مسئول فناوری اطلاعات برای کار با این نرم‌افزارها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کارشناسان پافکو مفتخرند تا چنانچه نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید و یا در خصوص انتخاب بهترین نرم افزار آموزشی مردد هستید، به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
اسدی

با سلام
برای خرید نرم افزار big blue button چقدر نیاز هست هزینه کنیم ؟

0 0

جمالی

نرم افزار بیگ بلو رو چجوری نصب کنم

0 0

آشوری

بگ بلو باتن خیلی بهتره رابط کاربری خیلی خوب و ساده ای داره

0 0

مهاجرانی

این همه منتظر موندیم آیا بیگ بلو باتن پافکو ساخته شد؟

0 0

شریعتی

بگ بلو باتن بهتر است یا ادوبی کانکت

0 0

صدرا

قابلیت سفارشی کردن API یکی از ویژگی های خوب نرم افزار بیگ بلو باتن هست

0 0

مسعودی

خوبی نرم افزار بیگ بلو باتن اینه که تحت وب هم قابل اجراس

0 0

آنا

ویژگی های نرم افزار بیگ بلو باتن برام جالب بود ممنون

0 0

فروزان

بعد از دانلود نرم افزار big blue button باید اونو نصب کرد؟ یا تحت وب اجرا میشه؟

0 0

راضیه

همه چیز درباره بیگ بلو باتن رو به طور کامل توضیح دادین، ممنونم

0 0

حیدرزاده

بسیار مفید و جالب بود مطلبتون درباره بیگ بلو باتن

0 0

مرادی

یکی از بهترین مزایای بیگ بلوباتن سازگاری با NVD A هست

0 0

راد

من بيگ بلو باتن در ورپرس نصب كردم و خيلى خوب داره كار مى كنه
فقط شما به يك دامنه هاست نصب ورپرس و نصب بيگ بلو باتن در ورپرس
ويك سرور نيازمند هستيد
به نظر من بيگ بلو باتن از همه بهتره
خیلی ممنون از مطالب خوبتون

0 0

سما

سوال داشتم که منکه معلم هستم چطور بچه هارو بتونم یکجا جمع کنم شاید اومدن و ایمیل زدن و فقط همین چطور میتونم یه کلاس تشکیل بشه و چند نفر میتونن آنلاین شرکت کنن تا پرسش و پاسخ صورت بگیره و اینکه شاید املا میگم میخوام همه رو ببینم

2 0

کوروش

سلام
نرم افزار بیگ بلو باتن خیلی دوست دارم فقط منابع خیلی زیاد مصرف میکنه پیشنهاد من ادوبی کانکت است هم امکانات بیشتری داره هم منابع سرور نرمال استفاده میکنه

0 1

ابراهیمی

آیا امکان نصب روی گوشی اندروید دارد ؟

1 2

saman

سلام
اگر مقدوره یک محتوا در زمینه مقایسه کلاس مجازی ادوبی کانکت Adobe connect وبیگ بلو باتن bigbluebutton منتشر کنید

2 0

متین

آیا امکان مشاهده چت های خصوصی دانشجویان برای ادمین و moderator وجود داره؟

7 0

یاوری

سلام
تا اونجایی که من میدونم امکان چت خصوص در Bigbluebutton برای مدیر ارشد وجود نداره

1 1

anahid

برای کلاس های مجازی کاربرانios مشکل صدا داره و صدا وصل نمیشه
چه راهی برای حلش وجود داره؟!

3 2

مدير سیستم

درود
bigbluebutton چیست؟ نرم افزاری که میتواند با کیفیت بالا، برگزاری کلاس آنلاین داشته باشیم اما چرا صدا در برگزاری کلاس مجازی قطع و وصل می شود؟
1. احتمالا منابع سرور بیگ بلوباتن شما ضعیف است یا منابع وسیله ای که استاد یا شاکرد استفاده می کند ضعیف است
2. در bigbluebutton پهنای باند اینترنت بسیار مهم است اگر برای مدرس یا دانشجو یا سرور سرعت اینترنت کم باشد صدا دچار اختلال در کلاس خواهد شد

2 0

Zhila Mohseni

با سلام و خسته نباشید
بخشید من هر کاری میکنم نمیتوانم سرور بیگ بلو باتن را در سایتتون پیدا کنم لطفا لینک قسمت خرید سرویس (بیگ بلو باتن) را برایم (در این قسمت) بفرستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1 0

یاوری

سلام
فکر کنم مشکل از اینترنتتون باشه وگرنه Bigbluebutton مشکلی به اپلکیشن موبایل IOS نداره

0 1

نازنین

سلام
بیگ بلو بانوم برای اجرای کلاس مجازی حرف نداره مشکلات ادوبی کانکت را هم نداره

3 0

یاسمن

درود
مقاله پر باری در زمینه نرم افزار بیگ بلو باتن بود ممنونم

1 0

نازنین

سلام
بیگ بلو بانوم برای اجرای کلاس مجازی حرف نداره مشکلات ادوبی کانکت را هم نداره

2 0

وحیدی

شما از معدود شرکت هایی هستید که نرم افزارهای کلاس آنلاین رو در تنوع بالا دارید
من غیر از big blue button نرم افزار big blue button شما رو هم دیدم
ممنون از شرکت پافکو

3 0

مشیری

چند بار میگید بیگبلوباتن
حتما منظورتون ادوبی کانکته، چون پافکو ادوبی کانکت هم داره

0 3

زهرا

سلام
تجربه به من اثبات کرد تو کلاس مجازی بیک بلو باتون یک نرم افزار ساده و کاربردی برای برگزاری کلاس مجازی انلاین است اگر چه برخی از امکانات ادوبی را نداره ولی بشدت کاربردی و سبک است

0 0

فاطمه

سلام. من فردا دمو از طریق بیگ بلو باتن دارم. نمیدونم از کجا نصبش کنم. میتونید کمک کنید؟ ممنونم

13 4

مژده

سلام
نرم افزار کلاس مجازی bigbluebutton تحت وب است نیاز به نصب نداره

1 0

مهدی

می خواستم ببین اگر بخواهم از bigbluebutton در سایت وردپرس بجز در قسمت فوتر که توسط افزونه های اون صورت می گیره استفاده کنم. چکار باید انجام بدم.

0 0

سحر محسنی

در مورد نرم افزار bigbluebutton دنبال اطلاعاتی بودم که خوشبختانه در اینجا پیدا کردم، ممنون از مطلب خوبتون

5 1

فرامرزی

سلام
نرم افزار bigbluebutton یکی از نرم افزارهای عالی در حوزه وب کنفرانس و یادگیری الکترونیکی LMS است اگر چه در ایران عمدتا از وب کنفرانس ادوبی کانکت Adobe connect استفاده می شود بازم دم شما گرم ی مقاله فارسی گذاشتید
ممنون

5 2

شیما محمدپور

خیلی ممنون از مطالب خوبتون

6 1

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید