مقالات نرم افزار آموزش مجازی

سامانه آموزش مجازی چیست؟ راهنمای کامل سامانه آموزش مجازی

سامانه آموزش مجازی

سامانه آموزش مجازی چیست؟ امروزه رایانه، زندگی آدمی را در تمام ابعاد تغییر داده است. تحقیقات انجام شده در رابطه با برنامه های توسعه اغلب کشورها، نشان دهنده اهمیت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در این برنامه هاست. فناوری اطلاعات و ارتباطات را میتوان به عنوان ابزاری کارآمد برای افزایش کیفیت آموزش مورد استفاده قرار داد به نوعی که شیوه های سنتی آموزش را تغییر داده و شیوه ای نوین ایجاد کرده تا دیگر نیازی به حضور فیزیکی در کلاس نباشد. عواملی مانند جهانی شدن٬ تمایل به کاهش هزینه های آموزش، افزایش متقاضیان یادگیری٬ تمایل به رهایی از قید مکان و زمان و دسترسی راحت سبب ایجاد شیوه مدرن یادگیری یعنی سامانه آموزش مجازی شده است.امروزه کمتر محیط آموزشی وجود دارد که از ابزارهای آموزش مجازی استفاده نکند.

کلاستو با ادبی کانکت، آنلاین برگزار کن!


فهرست مطالب

تعریف سامانه آموزش مجازی

انواع سامانه آموزش مجازی

سامانه مدیریت آموزشی(LMS)

سیستم مدیریت محتوی آموزشی(LCMS)

ویژگی های سامانه آموزش مجازی LCMS

تفاوت LCMS و LMS

انتخاب نوع سامانه آموزش مجازی

نیازهای مرتبط با سامانه LCMS :

نیازهای مرتبط با سامانه آموزش مجازی LMS:

نیاز های مرتبط با ترکیب LMS و LCMS:

سامانه آموزش مجازی چیست؟

آموزش الکترونیکی عبارت است از فرایند آموزش دادن و یادگیری به کمک سامانه آموزش مجازی که با استفاده از ارتباط اینترنتی رونق یافته اند. در اهمیت آموزش مجازی می توان گفت که سامانه آموزش مجازی به منظور تسهیل در امر آموزش به وجود آمده است تا فراگیران و مدرسین دسترسی راحتی به محتوای آموزشی داشته باشند و به راحتی با استفاده از مرورگرهای وب به آنها دسترسی یابند.

کلاس مجازی قلب برنامه های آنلاین است - مکانی مناسب و مرکزی که دوره های شما در آن تکمیل می شود. اگرچه شباهت های اساسی زیادی بین آموزش سنتی مبتنی بر حضور در کلاس و تجربه کلاس آنلاین وجود دارد، اما یادگیری از طریق کلاس مجازی مزایای بسیاری را ارائه می دهد که کلاس های سنتی ارائه نمی دهد.

دسترسی به دوره های آموزشی از هر نقطه، در هر زمان

شما این آزادی را دارید که درسها را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در هر مکانی که هستید و هر زمان که متناسب با برنامه شلوغ شما باشد، مطالعه و تکمیل کنید. اگر برای کار در خارج از شهر هستید، می توانید در هتل در کلاس خود شرکت کنید، یا در حالی که منتظر پرواز هستید و یا در فاصله بین جلساتتان. تنها چیزی که نیاز دارید لپ تاپ یا سایر دستگاه های دیجیتالی است.

هنگامی که از طریق وب سایت دانشگاه آنلاین خود وارد درگاه دانشجویی می شوید، در دانشگاه هستید. می توانید به تکالیف دسترسی پیدا کنید، تکالیف خود را ارسال کنید، سخنرانی های دانشکده را مشاهده کنید، به بحث های دانشجویی بپیوندید، تحقیق کنید، با اساتید و همکلاسی خود تماس بگیرید، از خدمات پشتیبانی دانش جویان کمک بگیرید، بازخورد دریافت کنید و به نمرات آزمون خود دسترسی پیدا نمایید.

ترکیبی از ساختار و آزادی

برنامه‌های مدرک آنلاین بر اساس ساختاری از تکالیف هفتگی و موعد مقرر ساخته شده‌اند که باید آن‌ها را رعایت کنید، خواه شرکت در آزمون آنلاین باشد، ارسال تکالیف، مقالات و پروژه ها؛ تماشای ارائه کنفرانس های علمی؛ یا شرکت در بحث با همکلاسی ها. با این حال، در ساختار برنامه، شما این آزادی را دارید که بهترین زمان ها را برای شرکت در آن همگام با برنامه خود انتخاب کنید.

مدیریت زمان موثر

آموزش آنلاین محیطی خوشایند برای بزرگسالان شاغل فراهم می کند که باید بین کار و خانواده با آموزش و تحصیل تعادل برقرار کنند. آموزش آنلاین در زمان صرف شده صرفه‌جویی می‌کنید و مجبور نیستید به کلاس‌های دانشگاه رفت و آمد کنید - و این تازه شروع ماجرا است. بازگشت به تحصیل، مهارت های مدیریتی زمان شما را تقویت می کند، زیرا باید منظم باشید و زمانی را برای مطالعه پیدا کنید.


انواع سامانه آموزش مجازی

بازار آموزش الکترونیک سریع رشد می کند و پر از محصولات خلاقانه است. برنامه های آموزش مجازی به عنوان جایگزین یا به عنوان پشتیبان شیوه های یادگیری سنتی عمل میکنندکه باعث استحکام دانش کسب شده می شوند و کیفیت آموزش آن رضایت بخش تر است. اولین سامانه ای که به ذهن همه ما خطور میکند نرم افزار آموزش مجازی LMS یا سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS) است.دیگر سامانه آموزش مجازی، سامانه مدیریت محتوای یادگیری(LCMSاست که مشابه سیستم LMS است .

اساساً دو بخش اصلی سیستم آموزش الکترونیکی lms یا سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی(LMS) و سامانه مدیریت محتوی آموزشی (LCMS) در هر سامانه آموزش مجازی وجود دارد. در این مقاله بیشتر سعی در اراٸه مطالبی در رابطه با این دو نوع سیستم آموزش مجازی داریم و در ادامه به تفصیل در این رابطه صحبت خواهیم کرد.


سامانه مدیریت آموزشی(LMS)

سیستم lms یا Learning Management System نرم افزاری است که قابلیت هایی را در دسترس ما قرار می دهد که ما بتوانیم محتوای آموزشی مورد نظر را در محیط  آموشی آن مطرح کنیم و فراگیران را ثبت نام و مدیریت کنیم و فعالیت آنها را ثبت و پیگیری نماٸیم در واقع این سیستم مدیریت آموزشی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ یادگیری ﻭ آموزش ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻳﻚ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ و امکانی برای دسترسی به مجموعه ای از منابع آموزشی است. سرویس LMS قابلیت هایی را همچون مدیریت منابع آموزشی و اراٸه آنها، امکان اجرا توسط تمامی مرورگرها، مدیریت سطوح دسترسی، برگزاری آزمون الکترونیکی، پشتیبانی از پایگاه داده ها، برگزاری کلاس آنلاین، امکان اجرا در تمام محیط های سیستم عامل، مدیریت ثبت نام، ذخیره سازی اطلاعات فراگیران و غیره را داراست.

سامانه آموزش مجازی
سامانه مدیریت آموزشی

 قابلیت هایی که سیستم lms ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ می کند شامل موارد زیر می باشد:

  • راه اندازی وب کنفرانس و سمینار مجازی
  • اراٸه محتوای درسی مورد نیاز فراگیر
  • ارتباط با سیستم مدیریت محتوای یادگیری (LCMS)
  • ارتباط با کلاس مجازی (VC)
  • بهره گیری از تقویم آموزشی
  • اراٸه گزارشات فردی و گروهی
  • ایجاد ارتباط فراگیران با یکدیگر و با مدرس در گروه های کاربری

ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ قابلیت ﻫﺎﯼ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻃﺮﺡ ﻫﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ، ﭘﻴﺸﻨﻬﺎﺩاتی برای فراگیران برای گذراندن دوره ها بر اساس دوره هایی که قبلاً توسط فراگیر گذرانده شده است و ﺻﺪﻭﺭ ﮔﻮﺍﻫﻴﻨﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ سازمان مربوطه کمک می کند.  در سیستم آموزش مجازی lms بیشتر بحث مدیریت آموزش مطرح است و مانند سیستم های انتخاب واحد دانشگاهی عمل میکند اما LCMSها کاربردهای گسترده تری دارند زیرا تولید محتوا (content) در آنها مطرح است. امروزه نرم افزار ال ام اس های زیادی در مدارس و دانشگاه ها موجود هست اما به دلیل عدم پشتیبانی از محتوا جای خود را به تدریج به LCMS می دهند.

سیستم مدیریت محتوی آموزشی(LCMS)

گرچه پیشرفت های اخیر٬ مانند خلاصه کردن محتوای یادگیری و تغییر محیط یادگیری از کلاس درس به خیابان ها با عملکرد حمایتی گوشی های همراه، در نهایت این واقعیت را به متخصصان سامانه آموزش مجازی گوشزد می کند که جداسازی محتوا از اراٸه، ضروری است تا محتوای یادگیری برای هر نوع شیوه جدیدی تولید شود، از هر سیستمی ارسال شود و به هر شیوه و با هر ابزاری استفاده شود. ما قادر به درک روش های یادگیری فردی نیستیم مگر اینکه بتوانیم محتوا را به بخش هایی تقسیم کنیم که از نظر اطلاعات غنی بوده و برطبق نقش شغلی، صلاحیت ویا موضوع سازماندهی شده باشند.

یک پیشنهاد برای آموزش مجازی، سامانه آموزش مجازی LCMS یا Learning Content Management System است، ابزاری که به ما اجازه می دهد تا محتوای آموزشی را ایجاد، مدیریت، پیگیری کنید و آن محتوا را در قالب های گوناگون منتشر کنید. شما می توانید از آن به عنوان یک نقطه دستیابی برای یادگیری الکترونیکی از تولید تا تحویل فکر کنید. ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﻳﮏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ یادگیری ﺍﺳﺖ ﻛﻪ معمولاً براساس ﺷﺒﮑﻪ ﺍﺳت همچنین یک ﻣﺤﻴﻂ آموزشی ﭼﻨﺪ ﻛﺎﺭﺑﺮﻩ است. ﺍﻳﻦ سامانه آموزش مجازی، بخش های  ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ سامانه آموزشی ﺳﻨﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺘﻮا ﻭ بخش های ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﻲ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ LCMS ترکیب می کند.

سامانه آموزش مجازی
سیستم مدیریت محتوی آموزشی (LCMS)

به طور کلی سامانه آموزش مجازی LCMS شامل قابلیت های زیر هستند:

  • فراهم کننده مدیریت و انتقال محتوا
  • ایجاد مخزن شی های آموزشی
  • ابزارهای جریان کار برای فرایند توسعه مدیریت محتوا
  • انتشار محتوای آموزشی به فرمت های متفاوت
  • ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی
  • تولید محتوای قابل استفاده مجدد
  • ارتباط با LMS و کلاس مجازی
  • قابلیت جستجو در محتویات آموزشی
  • ترکیب اشیا به منظور تولید درس الکترونیکی

ﺍﺯ ﻭﻳﮋﮔﯽ های سامانه آموزش مجازی LCMS ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺩﺭﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺮﺩﺍﺯﺵ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﮐﺎﺭ و ﺁﻣﻮﺯﺵ در هر ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﮑﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ . فراگیر ﻭﻗﺘﻲ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ های ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺟﺴﺖ ﻭﺟﻮ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎ پیشنهاداتی براساس دوره ﻫﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ درخواست شده ﻗﺒﻠﻲ ﺧﻮﺩ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ، ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ نظرات ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ دوره ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ مورد نظر ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﻲ ﮐﻞ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻭ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﻨﺪ . ﺍﻳﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭ، تغییر عظیمی ﺩﺭرابطه با شیوه ﻫﺎﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ محتوای ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ.

این سامانه آموزش مجازی شامل فایل های کامپیوتری٬ فایل های صوتی٬ رسانه های تصویری٬ مدارک الکترونیکی و محتوای وب محور است. به همین خاطر LCMS نرم افزاری است که مدیریت ثبت نام دانشجویی٬ ردیابی عملکرد دانشجویی٬ ایجاد و توزیع محتوای دوره را بر عهده دارد. علاوه بر آن سامانه آموزش مجازی LCMS دارای ۵ وظیفه شامل مدیریت محتوا٬ تحویل محتوا٬ ذخیره سازی یادگیری٬ واسط تحویل پویا و ویرایشگر نیز است.در واقع LCMS یک برنامه کاربردی است که برای تسهیل در مدیریت٬ انتقال و تولید محتوای الکترونیکی طراحی شده که دارای نرم افزارهای برنامه نویسی٬ منبع اطلاعات٬ رابط کامپیوتری و برنامه های اجرایی است.

ویژگی های سامانه آموزش مجازی LCMS

اگر تصمیم گرفتید که یک LCMS مناسب برای نیازهای شما است٬ حال سٸوال اصلی این است که چه ویژگی هایی را باید در ابزار جدید خود داشته باشیم؟ بهترین سامانه آموزش مجازی LCMS ویژگی های زیر را برای کمک به ایجاد٬ مدیریت و اراٸه محتوای الکترونیکی خود به صورت موثر اراٸه میدهد:

۱-طراحی مدرن

با افزایش استفاده از یادگیری از طریق گوشی های همراه، LCMS شما باید قابلیت تولید محتوای دیجیتال را برای تمام دستگاه ها بدهد. بهترین LCMS کارهای دشوار را برای شما انجام می دهد و به طور خودکار محتوای شما را برای صفحه نمایش ها با اندازه های مختلف هماهنگ می کند.

۲- جریان کاری (workflow) کارآمد

LCMSپلتفرم آموزش مجازیمبتنی بر ابر (cloud) توانایی ذخیره و استفاده از صفحات، snippetها یا حتی کل ماژول ها را دارند و به شما این امکان را می دهند که به سرعت و مداوم کار کنید

۳-جریان کار (workflow) ترجمه

اگر شما در حال طراحی یادگیری برای مخاطبین جهانی هستید٬ می دانید که چه میزان ترجمه و محلی سازی سخت خواهد بود. بهترین LCMS ها جریان های کاری را اراٸه می دهند که ترجمه را ساده می کنند و به شما اجازه می دهد تا ماژولهای multi-sco ایجاد کنید که تمام گوناگونی های زبان را در یکی بسته بندی میکند.

۴-فایل های منتشر شده

تمام LCMSها شما را قادر می سازد دوره های خود را به عنوان یک فایل  SCORMمنتشر کنید٬ اما برخی از آنها لینک های URL پیشنهاد می دهند و رمز ورود (Password) یا نسخه های آنلاین را اراٸه می دهند.

۵- تجزیه و تحلیل

داده کلید اصلی بهبود یادگیری دیجیتال است.با یک مجموعه اطلاعات LCMS زیاد شما میتوانید اطلاعات خیلی بیشتری از موفق بودن یا نبودن و یا قبول شدن یا نشدن افراد بدانید.

در کل، سامانه آموزش مجازی LCMS می تواند بخش جدایی ناپذیر از فناوری های یادگیری شما باشد و به تولید محتوا بپردازد. با استفاده از LMSها روش های سنتی تحویل محتوا را اولیت بندی می کنیم و LCMS یک جایگزین قانع کننده برای برآورده ساختن انتظارات مبتنی بر ابر است


تفاوت LCMS و LMS

اگر شما سیستم مدیریت یادگیری (LMS) را با سیستم مدیریت محتوای آموزشی (LCMS) اشتباه گرفته باشید شما تنها نیستید. نه تنها اسامی مشابه هستند بلکه برخی ال سی ام اس ها را به عنوان نوع جدیدی از  ال ام اس ها می دانند. در حقیقت LMS   و LCMS مکمل هستند. هردو به شما امکان میزبانی و اراٸه یادگیری الکترونیکی را می دهند و هردو با SCORM سازگار هستند اما بین این دو تفاوت مهمی وجود دارد. تفاوت اصلی آنها در قابلیت های تخصصیشان است.

در اصل یک LMS یک راهبرد استراتژیک در سطح بالا برای برنامه ریزی٬اراٸه و مدیریت تمام آموزش ها از جمله کلاس های مجازی آنلاین و دوره های آموزش مدرس در یک سازمان است. LMS مشکلات صدور گواهینامه را تسهیل می بخشد. تمرکز یک سامانه آموزش مجازی LMS در پیگیری پیشرفت و عملکرد آنها در تمام فعالیت های آموزشی است. در مقابل تمرکز LCMS بر محتوای یادگیری است. سامانه آموزش مجازی LCMS فقط به اندازه کافی محتوا را ایجاد میکند تا نیاز های فراگیران را برآورده کند. طراحان آموزش به جای توسعه کل دوره ها و سازگاری با مخاطبان متعدد٬ محتویات قابل استفاده مجدد را ایجاد می کنند و آنها را در دسترس توسعه دهندگان دوره در سراسر سازمان قرار می دهند. این کار باعث جمع آوری سریع محتوای سفارشی می شود. 

سامانه آموزش مجازی
تفاوت LCMS و LMS


به علاوه LCMS به دلیل اینکه بر آموزش الکترونیکی تمرکز می کند، میتواند تجربیات یادگیری را در جزٸیات بسیار بیشتر از صرفا کامل یا ناقص بودن فراهم کند درحالیکه LMS فقط کامل یا ناقص بودن را برای تمام تجربیات یادگیری خود فراهم می کند. با LCMS شما می توانید انتظار یک تحلیل دقیق را داشته باشید به عنوان مثال اینکه چه مدت زمان یک فراگیر با سامانه کار می کند و یا اینکه چه صفحاتی را بیشتر بازدید کرده است و یا چگونه به سٸوالات پاسخ می دهد را میتواند به ما بدهد.


چه کارهایی را سامانه آموزش مجازی LMS می تواند انجام دهد که LCMS نمی تواند؟

  • برنامه آموزش فردی
  • مسیرهای آموزشی با صلاحیت٬نقش شغلی٬صدور گواهینامه و....
  • تخصیص محتوا
  • مدیریت کلاس درس (مجازی و فیزیکی)
  • مدیریت صلاحیت و گواهینامه


چه کارهایی را سامانه آموزش مجازی LCMS می تواند انجام دهد که LMS نمی تواند؟

  • تولید محتوا
  • همکاری در نوشتن
  • اشیا یادگیری granular ٬ استفاده مجدد٬ مونتاژ سریع
  • قالب های خروجی محتوا
  • مدیریت گردش کار (workflow)
  • پشتیبانی محلی سازی (Localization) و چند زبانه
  • پشتیبانی صلاحیت و گواهینامه
  • گزارش استفاده از دوره ها و اشیاء یادگیری
  • محتوای API


انتخاب نوع سامانه آموزش مجازی

فناوری مناسب به نیازهای خاص شما بستگی دارد. در اینجا ۳ مجموعه نیاز هایی را معرفی میکنیم که برای فناوری های مختلف مناسب خواهند بود:


نیازهای مرتبط با سامانه LCMS :

  • بیشتر یادگیری دیجیتال باشد.
  • یادگیری دیجیتال خود را در خانه می خواهید.
  • نمی خواهید برای دو ابزار جداگانه جهت ایجاد و اراٸه آموزش الکترونیک خود پرداخت کنید.
  • یک تجزیه و تحلیل دقیق در مورد نحوه تعامل فراگیران با ماژول ها را می خواهید
  • می خواهید برای پیگیری از xAPl به جای SCORM استفاده کنید
  • ورود امن به سیستم کافی است.


نیازهای مرتبط با سامانه آموزش مجازی LMS:

  • شما میخواهید بیشتر یادگیری سنتی و آفلاین را اراٸه دهید.
  • شما میخواهید یادگیری ترکیبی را ایجاد کنید.
  • شما در حال حاضر یک ابزار نوشتن جداگانه برای یادگیری الکترونیکی خود دارید.
  • پیگیری از طریق اسکورم کافی است.
  • فراگیران برای دسترسی به یادگیری نیاز به داشتن پروفایل دارند.


نیاز های مرتبط با ترکیب LMS و LCMS:

  • شما می خواهید یک محیط مرکزی برای فراگیران داشته باشید تا بتوانند یک پروفایل داشته باشند و به دوره های آموزشی دسترسی داشته باشند اما نمی خواهید روی داده ها یا تجزیه و تحلیل ها سازش کنید
  • شما از یک ابزار نوشتار ناکارآمد یا قدیمی استفاده میکنید که آماده تغییر هست
  • می خواهید بتوانید برای پیگیری از xAPl به جای SCORM استفاده کنید

با توجه به نیازهای سازمانتان می توانید نوع سامانه آموزش مجازی که با آنها همخوانی دارد را انتخاب کنید.

  کارشناسان پافکو مفتخرند چنانچه درباره سامانه آموزش مجازی سوالی دارید، به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

درخواست مشاور رایگان

نظرات کاربران
ن.عطایی

سلام چجوری میتونم در سامانه آموزش مجازی آزمون آنلاین برگزار کنم؟

0 0

یوسفیان

سامانه آموزش مجازی ال ام اس از ادوبی بهتره

0 0

Zare

آموزش مجازی lms با ادوبی کلا متفاوت هست

0 0

سهیلا طالب زاده

این روزا کمتر مراکز آموزشی هستند که از آموش مجازی استفاده نمی کنند، آشنایی داشتن با سیستم مجازی به خصوص lms و ادوبی کانکت مهمه

0 0

زاهدی

ممنون، مطالب مفید و کاملی در زمینه سامانه آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی ارائه می دهید

1 0

کریمی

سلام هزینه سامانه آموزش مجازی LCMS بیشتر هست یا سامانه آموزش مجازی LMS ؟

3 0

هستی

این دو سامانه آموزش مجازی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

1 1

کریمی

سلام برای داشتن آموزشگاه آنلاین زبان، سامانه آموزش مجازی LCMS بهتر است یا سامانه آموزش مجازی LMS ؟

1 0

شرکت پافکو

با سلام
سامانه آموزش مجازی LCMS می تواند تمام امکانات سامانه آموزش مجازی LMS را داشته باشد و علاوه بر آن برای ویرایش و مدیریت و تولید محتوای الکترونیکی امکانات بیشتری دارد. بسته به اندازه و اهداف آموزشگاه می توان از هر دو سامانه آموزش الکترونیکی که گفتید استفاده کرد.

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید