مقالات نرم افزار آموزش مجازی

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
در دورانی زندگی می‌کنیم که ارتباط انسان‌ها با فناوری خیلی زیاد شده است. با پیشرفت فناوری ارتباطی، اکنون به روش‌های پیچیده‌تر و موثرتری در حوزه ارتباطات دسترسی داریم. مردم می‌توانند از طریق رسانه‌های الکترونیکی و ویدئو کنفرانس با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این امر راه را برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای همکاری بهتر با همکاران و کارمندان فراهم کرده است. راه‌های زیادی وجود دارد که در آن جلسات و کنفرانس ها می‌توانند به گونه‌ای برگزار شوند که شرکت‌کننده‌ها در مکان‌های مختلفی باشند. فناوری ما را قادر ساخته است تا هر زمانی و در هر نقطه از جهان، با افرادی که دوست داریم ارتباط برقرار کنیم.

جلستو با Adobe Connect، آنلاین برگزار کن!


فهرست مطالب

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار

چرا ویدئو کنفرانس برای کسب و کار شما مهم است؟ دلایل استفاده از وب کنفرانس چیست؟

4 چیزی که عادت ها و نحوه برگزاری ویدئو کنفرانس شما در مورد شرکت به شما بازگو می کند

3 نوع ویدئو کنفرانس که می توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید


کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کارها

سیستم وب کنفرانس یک نوع برقراری ارتباط از راه دور است که در آن دو یا چند فرد می‌توانند به صورت بصری همدیگر را ببینند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روش کسب و کارها و سازمان‌ها را قادر می‌سازد با افراد مختلفی بدون اینکه نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها باشد جلساتی برگزار کنند. برای آشنایی بیشتر مقاله درباره وب کنفرانس را مطالعه کنید.

ویدئو کنفرانس با استفاده از یک نرم افزار یکپارچه فعال می شود که تضمین می‌کند که شما یک تجربه غنی و با کیفیت داشته باشید. بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس سیستمی است که شما را قادر می سازد تا به صورت همزمان به کاربران مختلف متصل شوید و با آنها صحبت کنید. این نرم افزار همچنین دارای ویژگی‌هایی برای برنامه ریزی جلسات، اشتراک گذاری صفحه، ایمیل، قابلیت چت، تجزیه و تحلیل رای گیری و تعدادی از ابزار های دیگر است که برای شرکت ها و سازمان ها بسیار مناسب است تا جلساتی را با چندین نفر برگزار کنید. به این ترتیب، به مردم کمک می کند که جلسات خود را با تاثیری هم اندازه جلسات حضوری برگزار کنند. یک از محبوب‌ترین نرم افزارهای ویدئوکنفرانس و وب کنفرانس، برنامه Adobe Connect می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و دانلود این نرم‌افزار به لینک زیر مراجعه نمایید.

دانلود Adobe Connect

بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس سیستمی است که شما را قادر می سازد تا به صورت همزمان به کاربران مختلف متصل شوید و با آنها صحبت کنید.

مزایای وب کنفرانس به طور کامل در مقاله مزایای وب کنفرانس بحث شده است. در مقاله کنونی ما باید دلایل اینکه چرا ویدئو کنفرانس برای صاحبان کسب و کار سودمند است، می پردازیم. همچنین اینکه عادت ها و نحوه ویدئو کنفرانسی که برگزار می کنید چه خصوصیاتی از کسب و کار شما را به شما نشان می دهد را بیان خواهیم کرد.


چرا ویدئو کنفرانس برای کسب و کار شما مهم است؟ دلایل استفاده از وب کنفرانس چیست؟

ویدئو کنفرانس مانع فاصله را در بین کسب و کارها می شکند. در ادامه به لیستی از اهمیت و دلایل ویدئو کنفرانس را در کسب و کار می پردازیم:


  1. دسترسی به چند فرد به صورت همزمان با ویدئو کنفرانس

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
مزایای ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس به شما اجازه می دهد همزمان با چند نفر ملاقات کنید. شما می توانید در دفتر خود نشسته و به راحتی با افرادی از نقاط مختلف جهان صحبت و گفتگو کنید. صاحبان کسب و کار می توانند با مشتریان و کارکنان ارتباط برقرار کنند و بحث کنند. با استفاده از نرم افزار ویدئو کنفرانس برنامه ریزی استراتژیک و جلسات که نیاز به حضور چندین عضو دارد، می تواند با سهولت انجام شود. شما می توانید با چندین نفر همزمان صحبت کنید و استراتژی های کسب و کار خود را با سهولت انجام دهید. بنابراین پروژه ها سریع تر تکمیل می شوند و معاملات در مدت کوتاهی به پایان می رسد.


  1. صرفه جویی در زمان و هزینه با حذف رفت و آمد با استفاده از ویدئو کنفرانس

ویدیو کنفرانس باعث صرفه جویی در هزینه های سفر و رفت وآمد می شود. صاحبان کسب و کار با افراد از طریق ویدئو کنفرانس برای جلسات معمول، با مذاکره کنندگان، برای مصاحبه و استخدام ویدئو کنفرانس و ... ارتباط برقرار می کنند. بنابراین مقدار زیادی از هزینه های رفت وآمد به جاهای مختلف صرفه جویی می شود. این امر برای یک شرکت بسیار سودمند است. بنابراین ویدئو کنفرانس نقش کلیدی در کاهش هزینه های جاری کسب و کار بازی می کند.


  1. پوشش همه کارکنان تحت یک نرم افزار واحد

کسب و کار شما همواره ممکن است کارکنان متحرکی داشته باشد که در نقاط مختلف پراکنده هستند. شما می توانید همه آنها را از طریق ویدئو کنفرانس و با استفاده از تلفن های همراه ان ها متصل کنید. همچنین اجازه می دهد تا مکان و فعالیت های کارمندان را بررسی کنید. بنابراین شما می توانید تمام کارکنان خود را در جایی که باید نگه دارید. این به مدیریت بهتر منجر می شود و تمام کارکنان را در مسیر درست قرار می دهد.


  1. افزایش بهره وری با ویدئو کنفرانس

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
افزایش بهره وری با ویدئو کنفرانس

شما با ویدئو کنفرانس می توانید بهره وری اعضای تیم را افزایش دهید. ویدئو کنفرانس شرکت کنندگان را قادر می سازد که در مورد موضوع بحث و گفتگو بیشتر متمرکز و هوشیار باشند. بنابراین پروژه ها بسیار سریع تر تکمیل می شوند. بهره وری نیز افزایش می یابد و کارمندان شما احساس همگامی بیشتری با یکدیگر می کنند. نرم افزار ویدیو کنفرانس پافکو یا کلاس آموزش مجازی vc دارای ویژگی هایی مانند ویدئو HD و صدا، اشتراک گذاری صفحه نمایش و غیره است. این به شما کمک می کند یک کنفرانس موثر با تمام ابزارهای مدیریتی در دست داشته باشید.


  1. ایجاد ارتباط و تعامل بهتر برای ارتباط با مردم با ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس به بهبود ارتباطات کمک می کند. در طول یک ویدئو کنفرانس، شما می توانید زبان بدن و آن چه چهره شرکت کنندگان بیان می کند را مشاهده کنید. این منجر به همکاری موثرتر و سریع تری می شود. این به کارمندان کمک می کند تا به کارفرمایان اعتماد کنند و آنها را درک کنند.


  1. کمک به ارتباط از راه دور

ویدئو کنفرانس همچنین به ارتباط از راه دور کمک می کند. این کمک می کند تا به جای یک تماس صوتی معمولی، تماس تصویری برقرار کنید. اگر کارکنان زمان بندی انعطاف پذیری داشته باشند، ویدئو کنفرانس می تواند راه خوبی برای جلوگیری از عدم تعامل میان کارکنان باشد.


  1. ویدئو کنفرانس تصمیمات نادقیق و بر اساس حدس و گمان را کاهش می دهد.

به طور طبیعی، ویدیو تمرکز افراد را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد تا تاثیر ایده های خود را ببینید. چون در ویدیو کنفرانس می توانید صفحه نمایش را بین شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید، نقص ها و اشتباهات ایده خود را بهتر متوجه خواهید شد. این باعث همکاری بیشتری می شود و اجازه می دهد تا به سرعت به توسعه و اصلاح ایده ها، محتوا، طراحی و تقریبا هر چیز دیگری که شما و تیم شما نیاز دارد بپردازید. کنفرانس ویدیویی شما را قادر می سازد تا سیکل تصمیم گیری را در سراسر کسب و کار خود وارد کنید.


  1. افزایش مزیت رقابتی با ویدئو کنفرانس

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
افزایش مزیت رقابتی با ویدئو کنفرانس

آوردن یک محصول یا ایده جدید در بازار به عنوان نفر دوم هیچ مزیتی ندارد، در این مواقع ارتباطات ویدیویی مزایای رقابتی را برای کسب و کار شما ایجاد و حفظ می کند. تیم هایی که از طریق ویدئو ارتباط برقرار می کنند، دانش را سریعتر به اشتراک می گذارند و سریع تر و بیشتر از بقیه مطلع خواهند شد، در نتیجه زمان لازم برای آوردن یک محصول یا خدمات جدید را به مشتریان را کاهش می دهد. گروه های پشتیبانی با استفاده از ویدئو کنفرانس می توانند روابط صمیمی تری با مشتریان خود ایجاد کنند، که موجب وفاداری عمیق تر آن ها می شود. در موقع تولید یک محصول، شما باید کیفیت را تایید کنید، تغییرات را انجام دهید و از طریق چرخه عمر محصول خود از کیفیت آن مطمئن شوید.


4 چیزی که عادت ها و نحوه برگزاری ویدئو کنفرانس شما در مورد شرکت به شما بازگو می کند

ویدئو کنفرانس کلیدی برای برقراری ارتباط و همکاری در محل کار مدرن است، اما تنها مزیت آن به همین محدود نمی شود. در اینجا چهار سوالی را بیان می کنیم که می توانید با ارزیابی ساده ای از عادت های ویدئو کنفرانس  شرکت خود دریابید:

  1. به طور کلی راهکارهای فناوری ارتباطات روی شما چه تاثیری دارند

ردیابی و بررسی برخی از ابتکارات CIO ها و مدیران فناوری اطلاعات دشوار است، اما استفاده از خدمات ویدئو کنفرانس در میان کارکنان از آن دسته نیست. با استفاده از یک سرویس ویدئو کنفرانس که به طور مرکزی مدیریت می شود، شما می توانید تاثیرات تصمیمات خود را با ارائه آمار مستقیم و قابل اندازه گیری نشان دهید.

داشتن یک پانل کنترل مرکزی به شما امکان می دهد جلسات را از دور اندازه گیری و نظارت کنید، سابقه استفاده ها را دنبال کنید و توزیع استفاده را در میان کاربران و نقطه های پایانی مشاهده کنید. تعداد واقعی استفاده را می تواند به شما نشان دهد و ROI در طول زمان را تعیین کند.

  1. آیا کارکنان راه دور به خوبی درگیر کار هستند؟ از آن مهم تر، آیا کارکنان راه دور خوشحال هستند؟

گزارشات نشان می دهند که درصد زیادی از کارکنان راه دور اذعان دارند که ویدئو به آن ها کمک می کند که احساس ارتباط بیشتری با همکاران داشته باشند. شما با سنجش استفاده ویدیو کنفرانس در بین کارکنان از راه دور، می توانید درک بهتری از سطح شادی، موفقیت و عملکرد کارکنان از راه دور داشته باشید.

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
کار با کارمندان راه دور به وسیله ویدئو کنفرانس
  1. با استفاده از ویدئو کنفرانس سالانه به چه میزان در هزینه های سفر و رفت و آمد صرفه جویی می کنید؟

با یک نرم افزار ویدئو کنفرانس شما به راحتی خواهید فهمید که چقدر در هزینه های مربوط صرفه جویی می کنید. به طور کلی، شرکت هایی که از ویدئو کنفرانس استفاده می کنند می توانند به طور کلی میزان هزینه های سفر و رفت و آمد را تا 30 درصد کاهش دهند.

  1. آیا شما مسئولیت خود را در قبال حفظ محیط زیست انجام می دهید؟

بر اساس یک مقاله در نیویورک تایمز، یک پرواز از نیویورک به اروپا یا به سانفرانسیسکو گرمایی معادل با گرمای ایجادی 2-3 تن کربن دی اکسید تولید می کند. این خیلی زیاد است! آمار نشان می دهد که استفاده از ویدئو کنفرانس تاثیر قابل توجهی روی کاهش تاثیرات زیست محیطی شرکت شما دارد. با استفاده از ویدئو کنفرانس و یک مرکز مدیریت، شما به راحتی می توانید اطلاعاتی نظیر کاهش کربن منتشر شده، مسافت پیموده شده، فاصله ملاقات ها و هزینه های صرفه جویی شده را مشاهده کنید.


3 نوع ویدئو کنفرانس که می توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید

سیستم ویدئو کنفرانس تله پرنس

یکی از سیستم های رایج ویدئو کنفرانس، ویدئو کنفرانس تله پرنس یا حضور از راه دور است. با توجه به توضیح ویکی پدیا، تله پرنس به مجموعه ای از فن آوری ها اشاره می کند که به آنها اجازه می دهد تا بدون اینکه به صورت فیزیکی در محل باشند در آن احساس حضور کنند.

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
سیستم ویدئو کنفرانس تله پرنس

تله پرنس با استفاده از اتصالات تلفنی و شبکه، برای شبیه سازی یک کنفرانس ویدئویی زنده در میان افراد مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. مانیتورهای بزرگ و یا صفحه نمایش تلویزیون روی میز کنفرانس قرار می گیرند یا در امتداد دیوار نصب می شوند و دوربین ها در سطح چشم قرار می گیرند. بنابراین، به نظر می رسد که همه شرکت کنندگان در همان اتاق کنفرانس و اطراف همان میز نشسته اند. بعضی از آنها حتی از تصاویر هولوگرافی و سه بعدی استفاده می کنند تا جلسه را واقعی تر جلوه دهند. تله پرنس یک کنفرانس ویدئویی گران قیمت است، اما یک کنفرانس ویدئویی با کیفیت بالا و تجربه فراگیر برای شما فراهم می کند.


سیستم ویدئو کنفرانس اتاقی

یکی دیگر از سیستم های ویدئو کنفرانس رایج، کنفرانس ویدیویی مبتنی بر اتاق است. این نوعی از ویدئو کنفرانس، کنفرانس مبتنی بر نرم افزار است. این شامل نقاط انتهایی ویدئو کنفرانس، MCU (واحد کنترل چندگانه) و اتصال به اینترنت است. قبل از کنفرانس، شما باید اتاق جلسه خود را کاملا با توجه به فضای اتاق و تعداد شرکت کنندگان تجهیز کنید. بعد از آن، شما به راحتی خواهید توانست یک جلسه ویدئو مجازی را با همکاران، مشتریان، همکاران و تامین کنندگان خود را در هر زمان در هر مکان برگزار کنید. سیستم ویدئو کنفرانس مبتنی بر اتاق به شما اجازه میزبانی تماس با کیفیت بالا را به شیوه ای بی نظیر می دهد.

کاربرد ویدئو کنفرانس برای کسب و کار
سیستم ویدئو کنفرانس اتاقی


سیستم ویدئو کنفرانس دسکتاپ

ویدئو کنفرانس دسکتاپ به دلیل سادگی در استفاده بسیار محبوب شده است. تنها با نصب یک نرم افزار می توانید به سرعت میزبان کنفرانس آنلاین بر روی کامپیوتر خود باشید. قبل از جلسه، مطمئن شوید که یک پهنای باند شبکه قابل اعتماد داشته باشید و رایانه شما با یک وب کم، یک میکروفون و یک بلندگو مجهز باشد.

به غیر از رایانه رومیزی، شما همچنین می توانید یک ویدئو کنفرانس در لپ تاپ، گوشی های هوشمند، iPad و سایر دستگاه های تلفن همراه داشته باشید. این بسیار ساده تر و راحت تر است، زیرا همه این دستگاه ها دارای دوربین های داخلی، میکروفون و بلندگو هستند. همچنین، شما بدون توجه به جایی که هستید می توانید کنفرانس خود را داشته باشید. ویدیو کنفرانس دسکتاپ در مقایسه با دو سیستم های ویدئو کنفرانس اول مقرون به صرفه تر است.


مشاوره رایگان بگیرید
نظرات کاربران
شعبانی

چجوری میتونم نیرو جذب کنم تا بتونم آموزش خودم رو برگزار کنم

0 0

قاسمی

چندین کاربرد داره ویدیو کنفرانس
یکی میتونین جلسه های درون سازمانی و جلسات با مشتریان رو پیاده سازی کرد

0 0

ناشناس

واقعا ویدیو کنفرانس مورد نیاز هست و کاربردی هست

0 0

سید

با سلام
با توجه به مسری بودن زیاد ویروس کرونا بهترین روش برای جلسات آنلاین با نرم افزار وب کنفرانس است لطفا بفرمایید آیا نسخه ادوبی 10.6 را پافکو داره؟

2 0

شرکت پافکو

سلام بر شما
کاملا حق با شماست. یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا، برگزای همه جلسات به صورت آنلاین و مجازی است. چه کلاس های درس به صورت آموزش مجازی و کلاس آنلاین، چه جلسات کاری به صورت جلسه مجازی
شرکت پافکو مفتخر است که با ارائه نرم افزار ها و زیرساخت های مورد نیاز برای تحقق این راه حل، ذمانند نسخه ادوبی 10.6 در این راستا به مردم ایران خدمت رسانی کند.

0 0

سارا

نرم افزار ادوب کانکت adobe-connect برای برگزاری وب کنفرانس امکانات خیلی خوبی داره، خیلی از جاها می شه به جای استفاده از ویدئو کنفرانس و صرف هزینه بالا برای تجهیزات آن از ادوبی کاکنت استفاده کرد.

0 0

amir hosein

برای چه کارهای ویدئو کنفرانس مناسب هست؟

1 0

حسینی

ویدئو کنفرانس مدل و انواع مختلفی دارند ؟

1 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از قرار دادن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید