مقالات بازاریابی اینترنتی

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم ?

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

چرا در بازاریابی اینترنتی، باوجود تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، لازم است ‌سایت داشته باشیم؟

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

عکس شماره 1

شاید برای شما هم سوالات زیر در حوزه‌ی بازاریابی اینترنتی پیش‌آمده باشد.

بازاریابی اینترنتی و ارتباط آن با سایت و شبکه‌های اجتماعی چیست؟

چرا باید سایت داشته باشیم؟

چرا وقتی تلگرام، اینستاگرام و ... است باید ‌سایت داشته باشیم؟

وقتی با کانال‌های تلگرام کل نیازهای مشتریان را پاسخ می‌دهیم طراحی سایت نیاز نداریم.

و سوالات بسیار دیگری که به‌محض شنیدن نام دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی در کنار طراحی سایت، به ذهن شما متبادر می‌شود.

حال پاسخ چند سوال را باهم در ذهن مرور می‌کنیم تا به فلسفه و جایگاه لزوم طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی پی ببریم.

 آیا کسی وایبر، وی چت و سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان را به یاد دارد؟

اگر روزی تلگرام نیز از چرخه شبکه‌های مجازی خارج شود اطلاعات مطالب مخاطبان و کسب‌وکارتان به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

عکس شماره 2

پس بهتر است تعلل را کنار بگذارید و برای یک‌بار هم که شده سرمایه‌گذاری اندکی در فضای مجازی که متعلق به خودتان هست را داشته باشید و با طراحی یک سایت خوب و رعایت استانداردهای سئو یک گام بلند نسبت به رقبای خود برای جذب بازار بیشتر بردارید.

در بازاریابی اینترنتی، سایت شما سرزمین شماست و شما فرمانروای مطلق آن سرزمین هستید پس آزادید امکاناتی اضافه یا کم کنید، اما در شبکه‌های اجتماعی باید به ساز تغییرات و ابدیت‌ها و امکانات آن شبکه برقصید و مطالب شما از بین خواهند رفت.
بازاریابی اینترنتی بر مبنای یک محتوای قوی می‌تواند رمز موفقیت شما در کسب‌وکارتان باشد، در فضای مجازی محتوا ارزش بالایی دارند نباید آن‌ها را با عدم استفاده از سایت از بین ببرد.
بهترین راهکار این است که در کنار سایت، به‌عنوان یک مرجع اصلی برای مدیریت پایگاه داده‌ها و اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید.

این روزها بسیاری از افراد مشهور، مدرسان و مشاوران، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها ... با داشتن یک کانال تلگرام یا اینستاگرام با مخاطبان خود در ارتباط هستند و به‌اشتباه فکر می‌کنند دیگر نیازی به سایت ندارند و حتی فکر می‌کنند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شده‌اند، ولی چرا هیچ‌چیز جای سایت را نمی‌گیرد؟
واقعیت این است که سایت شما، ساحل امن شماست. درحالی‌که تلگرام و اینستاگرام و ... جزیره‌های جذابی هستند که امروز هستند ولی شاید فردا زیرآب بروند؛ بنابراین منطقی است که تمام ابزارهایی را که در شبکه‌های اجتماعی دارید، در خدمت سایت خود قرار دهید، نه در مقابل آن و در رقابت با آن.

بازاریابی اینترنتی و ماندگاری در بازار رقابت با طراحی سایت

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

عکس شماره3

برای کسی که به‌طورجدی به دنبال کسب‌وکار یا داشتن مخاطب است، هیچ گزینه‌ای جایگزین سایت نخواهد شد. این هم چند دلیل منطقی:

  1.  امنیت: امنیت داده‌ها و اطلاعات و عدم هک شدن آن‌ها و داشتن فضایی وسیع و تمام‌وقت برای معرفی شما ازیک‌طرف بسیار قابل‌توجه است، همچنین فقط کافی است چند دقیقه گوشی موبایل خود را جایی فراموش کنید یا این‌که گوشی شما به سرقت برود تا دسترسی شما برای همیشه به کانال اینستاگرام و تلگرام شما قطع شود و فهرست مخاطبان یا دوستان شما، به‌سرعت در اختیار رقبا یا افراد کلاه‌بردار قرار بگیرد، درحالی‌که امنیت ‌سایت شما به‌مراتب بیشتر است و اگر سایت داشته باشید کل اطلاعات و مطالب شما ذخیره‌شده و با یک سیستم امنیتی خاص تنها در اختیار خود شماست.
  2. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که طراحی سایت هم استانداردهای خاص خود را دارد پس سعی کنید کار طراحی سایت را به هرکسی نسپارید بلکه شرکت‌هایی که دارای گواهینامه‌های استاندارد در این حوزه هستند می‌توانند تضمین‌کننده‌ی اصلی فرآیند طراحی سایت، امنیت آن و اثربخشی‌اش در بازاریابی اینترنتی باشند.
  3. مستأجری: بی‌شک به دلیل اینکه هیچ‌گونه رابطه‌ی مالکیتی با شبکه‌های اجتماعی برای هیچ‌یک از کاربران تعریف‌نشده است و تاریخ‌مصرف آن‌ها هر از چند گاهی تغییر می‌کند اینکه تمام به یس بازاریابی اینترنتی خود را بر این بسترها پایه‌گذاری کنی کاری بسیار اشتباه و خطایی استراتژیک است.
  4. تلگرام یا اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی در کنترل سازندگان آن است. شما هیچ‌وقت تضمینی برای استفاده دائمی از آن‌ها ندارید. در حقیقت شما مستأجری هستید که شاید فردا مجبور به ترک این خانه باشید (در اینجا به یاد بیاورید که هر از چند گاهی دسترسی شما به بسیار یاز این شبکه‌های اجتماعی به دلیل اینکه مثلاً کاربر ایرانی هستید قطع می‌شود یا فیلتر می‌شوید و هزاران دردسر دیگر ... )
  5. ابزارهای تازه: ممکن است برنامه قوی‌تر یا جذاب‌تری جایگزین آن‌ها شود. همان‌طور که بسیاری از کاربران ایرانی فیس‌بوک و وایبر، تلگرام را ترجیح دادند، شاید روزی تلگرام هم جای خود را به برنامه دیگری بدهد. پس پایه‌گذاری بازاریابی اینترنتی بر روی پایه‌های شبکه‌های اجتماعی ازجمله تلگرام کاری بسیار خطرناک برای کسب‌وکار شماست.
  6.  پاک شدن کل دیتاها و بانک اطلاعاتی شما مثل پاک شدن یک‌باره‌ی دفترچه تلفنتان است، پس با اندکی تأمل می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی سایت از الزامات علمی و اساسی ورود به بازار و فضای بازاریابی اینترنتی موفق است.
  7. فیلترینگ: با یک فیلترینگ ساده، تمام دسترسی شما به مخاطبان شما از دست خواهد رفت.
  8.  فروش آنلاین خودکار: شما در تلگرام یا اینستاگرام، نمی‌توانید فروش آنلاین هوشمند داشته باشید. درحالی‌که اگر سایت شما فروشگاه اینترنتی داشته باشد، خودش به شکل خودکار برای شما در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته، کار فروش انجام می‌دهد.
  9.  تحلیل: شما رفتار مخاطبان اینستاگرام و تلگرام خود را نمی‌توانید به شکل خیلی دقیقی بررسی کنید. ولی با داشتن سایت، می‌توانید بفهمید که از هرکجای دنیا چه بازدیدکنندگانی داشته‌اید. آمار دقیقی از بازدیدها خواهید داشت و تحلیل‌های بسیار عمیق و دقیقی از رفتار کاربران و مشتریان به دست خواهید آورد.
  10. اعتبار: سایت، اعتبار و رسمیت دارد. ولی تلگرام و اینستاگرام، بیشتر جنبه غیررسمی دارند.
  11. گوگل: نوشته‌ها و مطالب سایت شما در گوگل به‌خوبی جستجو می‌شود، ولی تلگرام و اینستاگرام... ازنظر جستجو و طبقه‌بندی اطلاعات، قدرت چندانی ندارند و نمی‌توانید در بین دنیایی از مخاطبان خود را مانیتورینگ کنید، حتی تبلیغات شما در سایر شبکه‌های اجتماعی هم شامل هزینه می‌شود در حالی در سرچ های گوگل بدون صرف هزینه و تنها با رعایت استانداردهای سئو در کنار یک طراحی سایت حرفه‌ای می‌توانید در هرلحظه جستجو و دیده شوید.
  12.  تنوع ارائه: در اینستاگرام و تلگرام، شکل برقراری ارتباط با مخاطب محدود است. ولی در سایت ابزارهای بسیار گوناگونی برای ارتباط و تعامل داریم.

اگر کسب‌وکار شما سایت ندارد، معنی ساده آن این است که در دنیای اینترنت، حضوری جدی و رسمی ندارید. دلایل بسیار زیادی می‌توان ذکر کرد؛ که داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای چقدر می‌تواند در رونق کسب‌وکار شما تأثیر داشته باشد

آیا در بازاریابی اینترنتی وب‌سایت بهتر از شبکه‌های اجتماعی است؟

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

عکس شماره 4

اگر بیش از یک سال از عمر کانال تلگرام شما گذشته باشد و به هر دلیل مجبور به حذف امانت سازنده‌ی خط آن شوید یا اگر به هر دلیل این پیام‌رسان روسی از دسترس خارج شود تمام مطالب تاریخچه اخبار و محتواهایی که با زحمت بسیار تدوین کرده‌اید پاک می‌شود، چه حسی به شما دست خواهد داد؟

مثل‌اینکه به‌یک‌باره و بدون اینکه آمادگی‌اش را داشته باشد از خانه‌تان بیرونتان کنند و نگذارند اسباب و اثاثیه‌تان را بردارید؛ اما در سایت وضع به گونه‌ی دیگری است، هر چه شما مطالب بیشتر و قدیمی‌تری داشته باشید در سرچ های گوگل قابل‌دسترس‌تر خواهد بود و هرگز دامنه و سایت شما از دسترستان خارج نخواهد شد.

یکی دیگر از مزیت‌های مطالب قدیمی در سایت‌ها این است که اگر با رعایت مسائل سئو مطالب را در سایتتان بارگزاری کنید مطالب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل برای مردم نمایش داده خواهد شد حال این مطلب ۶ ماه پیش ارسال کرده باشید یا یک هفته پیش، یعنی زحمت شما هدر نمی‌رود بلکه بازدهی بهتری هم خواهید داشت. به دیگر سخن می‌توان گفت سایت تمام امکاناتی را که هر یک از شبکه‌های اجتماعی به‌تنهایی دارند یکجا دارد.

بازاریابی اینترنتی و ارتباط آن با سایت و شبکه‌های اجتماعی

چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

عکس شماره5

همانظور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی برای تمام کاربران قابل‌استفاده و در دسترس هستند اگر به ارتباط شبکه‌های اجتماعی با سایت واقف باشیم می‌توانیم بیشترین کارآیی را در بازاریابی اینترنتی داشته باشیم.

شاید در سازمان‌هایی که در حوزه‌ی بازاریابی اینترنتی قوی و حرفه‌ای عمل می‌کنند دیده باشید که مطالب بارگزاری شده در سایت با یک گرافیک و کپشن مناسب و کوتاه در شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود و لینک همان صفحه‌ی سایت نیز در کپشن قرار می‌گیرد، سوییچ کردن شبکه‌های اجتماعی به سایت یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش کارآیی بازاریابی اینترنتی است.

پس بهتر این است که اگر به فکر افزایش فروش و بازاریابی اینترنتی هدفمند و تمام‌وقت هستید با رعایت استانداردهای این دانش نوین و به‌روز و زودبازده گامی عملیاتی برای موفقیت بردارید.

طراحی سایت حرفه‌ای، استفاده از استانداردهای سئو، ساخت شبکه‌های اجتماعی و سوییچ هدفمند و مناسب محتواهای هر یک، با محوریت سایت حرفه‌ای می‌تواند به افزایش بازدیدکنندگان و درنهایت افزایش مشتریان شما کمک کند.

سیستم های بازاریابی اینترنتی با محوریت طراحی سایت پافکو در قالب های زیر قابل ارائه است:

بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت

سئو و بهینه سازی سایت ( ارتقا به صفحه اول سرچ های گوگل)

فروشگاه اینترنتی


راه های ارتباطی برای مشاوره های رایگان و سفارش:
 

pafco@
www.pafcoerp.com
02141986000

مقالات مرتبط


چرا باید برای بازاریابی اینترنتی سایت داشته باشیم؟

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  • نویسنده : واحد بازاریابی مجموعه پافکو
    • امتیاز :
    • 4
    • 0
  • تعداد مشاهده : 12557 بار
  • مشاهده نظرات کاربران
  • تاریخ انتشار : 1396/03/02
نظرات کاربران
ندا خدایاری

یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و بازار یابی اون هست

0 0

الناز پوراصغر

سلام
هزینه آموزش از پایه برای بازار یابی اینترنتی سایت رو بفرمایید

0 0

رمضانی

بعد از آمدن به صفحه اول گوگل چه نیازی هست که مجدد برای نگهداری و ماندن در صفحه اول گوگل وقت گذاشته شود و یا هزینه نگهداری پرداخت شود ؟

2 0

شرکت پافکو

دوست عزیز سوال بسیار خوبی پرسیده اید. همان طور که همیشه اشاره کرده ایم تمامی سایت های که بر اساس یک سری کلمات کلیدی و یا موضوعات خاص در صفحه اول موتور های جستجو از جمله گوگل قرار گرفته اند، نه به سادگی و نه اتفاقی به این نتیجه رسیده اند، و نه حاضر هستند به این سادگی جای خود را به سایر سایت ها بدهند. حال وقتی سایت شما بر اساس یک سری کلمات به صفحه اول می آید شما جای یکی از سایت ها را در صفحه اول گرفته اید و ان سایت به صفحات دوم عقب رفته است، مطمئنا مدیریت آن سایت و یا شرکت سئو کار تمام تلاش خود را برای برگشتن به صفحه اول گوگل می کند. همچنین همان طور که شما سایت خود را راه اندازی کرده اید و برای رسیدن به نتایج اول گوگل تلاش کرده اید، خیلی دیگر از فعالان در حیطه کاری شما نیز برای رسیدن به چنین جایگاهی دیر یا زود اقدام خواهند کرد و تلاش خود را شروع میکنند.

1 0

احمدی

یک سوال دارم، اگر طراحی وب سایت در Dreamweaver انجام شده باشد،آیا می توانم آنرا با یک ویرایشگر html دیگر ویرایش نمایم؟

1 0

شرکت پافکو

درود . زمانی که صفحه ی وب سایتی را با نرم افزار Dreamweaver طراحی میکنید ، همه ادیتورهای Html میتوانند آنرا ویرایش کنند .

1 0

شرکت پافکو

درود
لطفا جهت طراحی سایت با شرکت تماس بگیرید

1 0

شیخ الاسلامی

لطفاً بفرمایید در راستای خدمات دیجیتال مارکتینگ کدامیک از موارد زیر را شما انجام می دهید؟
1- تبلیغات در گوگل
2- طراحی سایت
3- بهینه سازی و سئو سایت
4- ایمیل مارکتینگ
5- بازاریابی ویدئویی
6- شبکه های اجتماعی
7- بازاریابی محتوا
8- طراحی گرافیک وب


1 0

سمیرا

سلام
من آرایشگاه دارم و خیلی تمایل دارم یک سایت برام طراحی کنید و تبلیغات مربوط به سایت را خودتان برام انجام بدید چون فرصت کافی برای انجامش ندارم. برام مهمه که مشتریام بتونن در سایت وقت بگیرند و هزینه خدمات متنوعی که داریم را انتخاب و پرداخت کنند. برام لیست هزینه انجام این کار رو ارسال کنید لطفاً

2 1

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

لطفا از گذاشتن متن بصورت فینگلیش خودداری نمایید با تشکر

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید