اخبار

حذف تحریم های اعمال شده از سرویس های گوگل برای کاربران ایرانی

حذف تحریم گوگل

شرکت گوگل اعلام کرد که برخی تحریم‌های اعمال شده برای کاربران ایرانی را از روز گذشته 18 ژانویه برداشته است و کاربران ایرانی همانند سایر کاربران قادر به استفاده از امکانات رایگان خواهند بود.

این شرکت در مطلبی در وبلاگ رسمی خود با اشاره به محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده در جریان وقایع پس از انتخابات سال گذشته در ایران و همزمانی آن با اعمال تحریمات بیشتر از سوی ایالات متحده اعلام کرده است که برخی از آن تحریمات اعمال شده اکنون برای اولین بار از سوی گوگل برداشته می‌شود تا کاربران ایرانی بدون محدودیت قادر به دریافت و استفاده از برنامه‌های گوگل‌ارث، پیکاسا و مرورگر کروم باشند.

این شرکت اما در ادامه آورده است که با این وجود ما به شرایط اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص برنامه های صادارت و تحریمات اعمال شده متعهد بوده و از آنها پیروی می کنیم

گوگل در ادامه بدون اعلام نحوه شناسایی این گونه آدرس‌های آی.پی از ادامه تحریم‌ها علیه آدرس‌های آی.پی دستگاه‌های دولتی ایران خبر داده است.

این شرکت همچنین در پایان تاکید کرده است که محصولات ما به طور خاص برای کمک به مردم در ایجاد ارتباط و پیدا کردن اطلاعات و به اشتراک‌گذاری نظرات طراحی شده‌اند و ما بر این باوریم که افزایش محصولات در دسترس به معنای انتخاب بیشتر آزادی بیشتر و در نهایت قدرت بیشتر برای افراد در ایران و سراسر جهان خواهد بود.

اعمال تحریم از سوی گوگل پیش از این به مراتب از سوی کاربران ایرانی محکوم شده بود و این کاربران با ایجاد کمپین‌های مختلف و امضای درخواست‌های زیاد از جمله در فیس‌بوک خواهان حذف آنها شده بودند.

اگر چه با توجه به سرعت اینترنت در ایران استفاده از برنامه‌هایی همچون گوگل‌ارث همچنان دارای محدودیت خواهد بود اما استفاده از نرم‌افزارهایی همچون مرورگر گوگل کروم که همچنان در حال افزایش محبوبیت خود در میان کاربران ایرانی است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : روابط عمومی پافکو
    • امتیاز :
    • 28
    • 2
  • تاریخ انتشار : 1395/02/27
  • تعداد مشاهده : 3753 بار