صفحه مقالات

آموزش سایت ساز-تعریف سایت

آموزش سایت ساز-تعریف سایت

تعریف سایت در نرم افزار سایت ساز

در این قسمت می توان سایت (های) خود را در نرم افزار سایت ساز تعریف نموده و تنظیمات مربوط به آن، که شامل تعریف کاربران مدیر سایت ، تظیمات مربوط به قالب، و جزئیات سایت و ... را انجام داد.

برای تعریف سایت جدید بر روی دکمه جدید کلیک نمایید. و مراحل زیر را انجام می دهید.

سایت ساز- تعریف سایت

نام سایت: جهت تعریف نام سایت در سایت ساز می باشد.

دامنه: در این قسمت می توان آدرس دامنه دیگری را که دارید و می خواهید همین سایت را نمایش دهد وارد نمائید و با هماهنگی واحد پشتیبانی شرکت پس از تغییر DNS های آن، از آدرس وارد شده استفاده نمائید. لازم است این آدرس در IIS در قسمت Bindings ها نیز وارد شود.

زبان: جهت انتخاب زبان سایت (ماژول ها، منوها و ...) می باشد (همانند نصب سایت)

قالب: جهت انتخاب قالب سایت است.

وضعیت: جهت نمایش و عدم نمایش سایت، مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش فرض: با فعال و غیر فعال کردن این گزینه می توان مشخص نمود زمانی که کاربران به سرور ما مراجعه می کنند کدام سایت و اطلاعات داخلی آن، به صورت پیش فرض نمایش داده شود. لازم به ذکر است که در نرم افزار سایت ساز فقط یک سایت می تواند به صورت پیش فرض در نظر گرفته شود.

دکمه حذف و ویرایش (جزئیات سایت) : با کلیک بر روی دکمه ویرایش (جزئیات سایت) می توان اقدام به اصلاح مواردی همانند زبان سایت، قالب، پیش فرض بودن، فعال و غیر فعال نمودن سایت و تعیین دامنه نمود. جهت حذف سایت نیز می توان از گزینه حذف (آیکون سطل آشغال) استفاده نمود.

  توجه: سایتی قابل حذف است که هیچ صفحه، منو یا ارتباطی با دیگر ماژول ها نداشته باشد و قسمت مدیران سایت نیز خالی باشد.

مدیران سایت: در این بخش می بایست کاربرانی که در سایت ساز مدیر سایت هستند را مشخص نمود. کاربر یا کاربرانی که مدیر سایت باشند می توانند با داشتن دسترسی در قسمت ماژول ها هرگونه تغییراتی را اعمال نمایند. لازم به ذکر است در صورتی که هیچ کاربری به عنوان مدیر سایت مشخص نکنیم، کاربر 1 (مدیر سیستم) به طور پیش فرض به عنوان مدیر آن سایت در نظر گرفته می شود.در اکثر فرم ها همانند تعریف اخبار، مقالات، پیوندها، دانلودها و ... زمانیکه فرم باز می شود به صورت پیش فرض سایت هایی را که آن کاربر مدیر آن می باشد در بالای صفحه در فروریز نمایش می دهد که به صورت پیش فرض، بر روی سایت پیش فرض است که با رنگ سبز نمایش داده می شود.

سایت ساز- مدیران سایت

تنظیمات قالب: این بخش بسته به قالب انتخابی سایت متفاوت است و تنظیماتی از قبیل بنر سایت و پیام خوش آمد گویی، بخش های سایت (همانند Header و Footer) و ... یک سایت را تعریف نمود.

توجه: با انتخاب دکمه بازگرداندن به حالت اولیه می توان کلیه تنظیمات را به حالت پیش فرض تغییر داد.

سایت ساز- تنظیمات قالب سایت


سایر مطالب آموزش سایت ساز

سایت ساز-آموزش نصب سایت ساز

سایت ساز-آموزش نصب پورتال اساتید

سایت ساز-آموزش SMTP

آموزش سایت ساز-ماژول های سایت

آموزش سایت ساز-مدیریت صفحات

  • نویسنده : آموزش پافکو
    • امتیاز :
    • 3
    • 0
  • تعداد مشاهده : 7065 بار
  • تاریخ انتشار : 1395/10/07
نظرات کاربران